۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۴۲۹۴۲
نماینده ولی فقیه در لرستان: 

باید پیام شهدا را در قالب هنر منتقل کرد

باید پیام شهدا را در قالب هنر منتقل کرد
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه راه شهدا باید ادامه یابد، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان اهداف شهدا حرکت در مسیر شهدا است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، پیش از امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار در گلزار شهدا با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت مهم ترین عامل پیروزی مسلمانان جهان ایلام در برار دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان وحدت را عامل هویت جامعه اسلامی خواند افزود: این مهم رمز پیشرفت و تعالی است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۶۵۵۵ شهید استان لرستان عنوان کرد: شهدا بر فراز قله های فضیلت و مکارم انسانی و اخلاقی ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: کسی که در قله است، در حیاتش شهید زندگی کرده که به این درجه رفیع رسیده است.

وی افزود: شهدا به دنیا و تمامی تعلقات دنیا پشت پا زدند و به این درجه رفیع نائل آمدند و الگوی همه ما هستند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در حیات طیبه اخلاق، معنویت و پیشرفت وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم این ویژگی ها را در جامعه تبیین سازیم.

وی اظهارکرد: تبیین حیات طیبه و بیان آرمان های شهدا همان حرکت در مسیر شهدا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ظرفیت هنر، رسانه، اهل قلم و موسیقی در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اهل هنر، قلم و رسانه در این راستا رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی عنوان کرد: کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند نسبت به ترویج ارزش ها تکلیف دارند و باید مفاهیم اخلاقی را در قالب هنر بیان کنند و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند رزمنده هستند.

امام جمعه خرم آباد گفت: انقلاب اسلامی برای هنر و موسیقی بسترهایی فراهم کرده که موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند و هنرمندان در مسیر ایثار خدمات خوبی به نظام جمهوری اسلامی ارائه دادند. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه باید در قالب هنر پیام شهدا را منتقل کرد، گفت: هنرمندان و رسانه باید فضیلت ها و مکارم اخلاقی، شجاعت، دانایی و توانایی ملت را عرضه کنند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات