۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۷۴۲۸۹۸
عضو ستاد راهبردی فضای مجازی حوزه علمیه خواهران:

عدم توجه به مسائل «فرهنگی و آموزشی» از اشکالات برنامه هفتم توسعه است

عدم توجه به مسائل «فرهنگی و آموزشی» از اشکالات برنامه هفتم توسعه است
طباطبایی با بیان این که مسئله فرهنگ و آموزش فرهنگی از مهم‌ترین مسائل در فضای مجازی است، غفلت از مسائل فرهنگی در این حوزه را تحت الشعاع قرار دادن دیگر مسائل دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم دکتر معصومه طباطبایی کارشناس رسانه و عضو ستاد راهبردی فضای مجازی حوزه علمیه خواهران نشست نقد و بررسی دینی برنامه هفتم توسعه حوزه فرهنگ رسانه و فضای سایبر در دو نشست علمی که به همت خبرگزاری رسا و همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با انتقاد از در اختیار گذاشتن فضای سایبر بدون آموزش و فرهنگ سازی لازم نسبت به پیامدهای این غفلت هشدار داد.

وی در ادامه افزود: عدم توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی در این لایحه یکی از خلع‌های موجود برنامه هفتم است؛ مگر ما می‌توانیم به سیاست کلان چند سال آینده کشور بپردازیم؛ اما در این سیاست به مسئله مهم فرهنگی که مسئله‌ای اصلی می‌باشد، توجه نداشته و برای آن برنامه و طرح ریزی نکرده باشیم.

عضو ستاد راهبردی فضای مجازی حوزه علمیه خواهران بیان داشت: مسئله فرهنگ و آموزش فرهنگی از مهم‌ترین مسائل در فضای مجازی و سایبری است و قطعاً می‌توان گفت تا فرهنگ سازی و آموزش را پیگیری نکرده و اصلاح نکنیم، این مسئله، بقیه برنامه‌ها و مسائل را نیز تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

خانم طباطبایی با اشاره به لزوم توجه به ضمانت های اجرایی طرح ها و برنامه ها در اسناد و برنامه های ملی بیان داشت: متاسفانه برای بایدهای برنامه هفتم توسعه، هیچ ضمانت‌های اجرایی در نظر گرفته نشده است؛ علاوه بر این که در این سند عدم توجه به جامعه نخبگانی نیز وجود دارد و این نیز یکی از خلا‌هایی است که در برنامه هفتم توسعه به چشم می‌خورد.

عضو ستاد راهبردی فضای مجازی حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تا وقتی توازن بین محتوا و زیرساخت‌های فنی در فضای سایبری مهیا نشده و متولی انجام و عمل به فضای سایبری مشخص نشود، نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد و قطعا پرداختن به مسائل امنیتی درست اتفاق نخواهد افتاد.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات