۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۷۴۲۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

راز سعادت مسلمانان و جامعه بشری، الگوپذیری از سیره پیامبر اکرم است

راز سعادت مسلمانان و جامعه بشری، الگوپذیری از سیره پیامبر اکرم است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد که راز سعادت مسلمین و جامعه بشری، الگوپذیری از سیره پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص) قرآن و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی در تالار بزرگ انتظار شهر کرمانشاه با حضور آیت الله مصطفی علما، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، استاد حوزه علمیه قم، ماموستایان اهل سنت استان و همچنین جمعی از علمای اهل سنت از کشور عراق و ... برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در این همایش در سخنانی اظهار داشت: راز سعادت مسلمین و جامعه بشری، الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) است و همین امر خود زمینه ای برای بسط وحدت در بین مسلمین است.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اولین و مهمترین صفت رسول خدا(ص)، عبودیت و بندگی است، لذا حرکت در مسیر سیره این عزیز زمینه سعادت دنیوی و اخروی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: باید کارها و اعمال را با نیت خالص برای کسب رضایت خداوند انجام داد و خدا را ناظر بر رفتار و گفتار خود بدانیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص رسول خدا(ص) داشتن تقوا می باشد که این ویژگی خود یکی از بسترهای مهم برای گسترش وحدت در جامعه و بین برادران دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: تقوا تنها به معنی ترک گناهان معروف و بزرگ نیست، بلکه به معنای خویشتن‌داری و دوری از کل گناهان است؛ برای صدور بیشتر اتقلاب به جهان باید جامعه به اوج تقوا برسد.

استاد حوزه علمیه قم محبت و مودت را از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) دانست و گفت: شیعه و سنی باید به هم محبت کنند اختلافات فکری و مذهبی جزئی است، شیعه و سنی باید فدایی هم باشند این به معنای وحدت واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان سخنان خود اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون وحدت امت آن دانست و خاطرنشان ساخت: اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان بی‌نظیر است بطوریکه هیچ کدام از دشمنان جرأت نگاه چپ به کشور را ندارند، لذا باید همگان به‌خصوص علمای شیعه و سنی پرچمدار وحدت بین مذاهب باشند./1400/

ارسال نظرات