۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۴۲۶۴۷
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان:

زنده نگهداشتن یاد شهدا نقشه راه سعادت است

زنده نگهداشتن یاد شهدا نقشه راه سعادت است
اصفهان - رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای کاشان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا، سیره و روش زندگی شهدا نقشه راه سعادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر در رخداد دانش‌آموزی «فرشته جان ایران» از سری برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در هفته دفاع مقدس در تالار شهر کاشان، گفت: معرفی سبک زندگی شهدا به نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین وظایف ما است.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا، سیره و روش زندگی شهدا را نقشه راه سعادت دانست و افزود: علاوه بر برگزاری مراسم یادبود و یادواره شهدا، ما وظیفه داریم در عمل نیز نشان دهیم یاد شهدا هستیم.

پدرام فر با اشاره به اینکه نقش شهدا را می‌توان در فرهنگ عاشورا دید، اظهار داشت: اگر بیش از ۱۴٠٠ سال از عاشورا می‌گذرد و اسلام همچنان زنده و پویا می‌درخشد و بر سایر مکاتب برتری دارد، رمز و راز آن گرامی داشت خون شهدا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهرکاشان به لزوم تکریم خانواده‌های شهدا اشاره کرد و بر آشنایی نسل جوان با سیره و روش شهدا و پاسداشت ارزش‌های گران‌بهای دفاع مقدس و توجه به یادمان‌های شهدا تاکید کرد.

پدرام فر درادامه اولویت نامگذاری معابر و خیابان‌ها از سوی کمیته نامگذاری را با نام شهدا دانست و خطاب به دانش‌آموز شرکت کننده در این رویداد گفت: بررسی کنید شهدا چه شخصیت‌هایی بودند و چه کار‌هایی انجام دادند که نام و تصاویرشان ماندگار شده و با توجه به اینکه شهدا مستجاب الدعوه هستند توسل به شهدا را فراموش نکنید.

رخداد دانش‌آموزی «فرشته جان ایران» در راستای جهاد تبیین ایثار و شهادت و به منظور ارتباط نزدیک و مستقیم دانش‌آموزان با خانواده شهدا برای خلق آثار هنری در زمینه خاطره‌نویسی، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و تولید محتوا‌های مختلف رسانه‌ای برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات