۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۴۲۵۴۲
رئیس دانشگاه قم تاکید کرد؛

لزوم استفاده از جذابیت های رسانه ای برای ترویج حق در جهان

لزوم استفاده از جذابیت های رسانه ای برای ترویج حق در جهان
حجت الاسلام شریفی گفت: ابزار فتنه انگیزی دشمنان تبلیغات و رسانه است و راه مبارزه با آن نیز ترویج حق است و ما باید از جذابیت رسانه برای ترویج حق استفاده کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ دانشکده دین و رسانه که در سالن همایش‌های این دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: آیات قرآن کریم از جهات مختلف قابل دسته بندی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از آیات توصیه‌ای هستند، مطرح کرد: اکثر آیات قرآن توصیفی هستند که یک سنت، قائده و واقعیت را تشریح می‌کنند.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ازجمله آیات توصیفی، ارتباطات مومنان با دین ستیزان است، عنوان کرد: در این آیات عنوان شده است که راهبردها باید متناسب با شرایط تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امروز از دوران جنگ سخت عبور کردیم و دشمنان ما از راه دریایی، هوایی و زمینی قدرت نفوذ به کشور را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین دشمن ما آمریکا است و هنر آمریکا نیز رزم از دور است که این توان و هنر توسط جمهوری اسلامی خنثی شده است.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه با پیشرفت جمهوری اسلامی قدرت جنگ از دور آمریکا گرفته شده است، تصریح کرد: این راه بسته شده است ولی راه اغتشاشات و ناامید کردن جامعه باز است.

وی با اشاره به اینکه قرآن توصیه می‌کند که رهبران جامعه اسلامی بدانید که دشمنان این‌گونه‌اند و لحظه‌ای دست از سرشما بر نمی‌دارند، یادآور شد: و به مردم نیز می‌گوید شما باید با این دشمن ببجنگید تا زمانی که فتنه‌ای در عالم نباشد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ابزار فتنه انگیزی دشمن تبلیغات و رسانه است و راه مبارزه با آن نیز ترویج حق است، ابراز کرد: باطل فارغ از فطرت انسان است ولی دشمن با جذابیت‌های هنر و رسانه آن‌ را ترویج می‌دهد و ما نیز باید از این جذابیت‌ها برای ترویج حق استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این ترویج نیازمند آموزش است، بیان کرد: هنرمندانی که دغدغه دین ندارند راه ساده‌ای در پیش دارند ولی افرادی که می‌خواهند شهوت و غضب انسان را در کنترل عقل در بیاورند مسیر دشواری در پیش دارند.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: در عرصه دین و رسانه، تجربه و سابقه عظیمی نداریم و این موضوع وظیفه، رسالت و تلاش فعالین این عرصه را چند برابر می‌کند.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک یاد کرد و گفت: امیدوایم با برگزاری دوره‌های مشترک بتوانیم از ظرفیت دانشگاه قم در این عرصه استفاده کنیم.

ارسال نظرات