۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۴۲۵۰۶
با حضور قائم مقام صداوسیما؛

آیین افتتاحیه سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه برگزار شد
آیین افتتاحیه سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه با حضور قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور اقتصادی، رئیس دانشگاه قم و معاون پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه قم دانشگاه صداوسیما روز چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور دکتر رضی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور اقتصادی، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد.

کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه این دانشکده را از مراکز منحصر فرد در کشور و حتی فضای بین الملل دانست که در حوزه دین و رسانه فعالیت می کند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی و آثار تولید شده توسط دانشجویان این دانشکده، اهداف آن را متعالی دانست و از مسؤولین امر خواست جهت رفع کمبودهای موجود، اقدامات لازم را انجام دهند.

در این مراسم رئیس دانشگاه قم آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های دکتری مشترک با این مرکز علمی اعلام کرد.

در ادامه نیز معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن تشریح دستاوردهای پژوهشی حوزه از سازمان صداوسیما و دیگر مراکز کشور درخواست کرد تحت سامانه ای جدیدترین شبهات را رصد کرده و در اختیار حوزه قرار دهند تا پاسخ لازم ارائه شود.

وی همچنین از تهیه دفترچه هایی حاوی عناوین مورد نیاز نظام و جامعه جهت پژوهش خبرداد که صداوسیما می تواند در غنای این عناوین کمک کرده و در راستای انجام پژوهش، با حوزه علمیه همکاری کند.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور اقتصادی نیز هویت محوری و عدالت محوری را مهم ترین نکات رسانه ملی در دوره جدید دانست و تأکید کرد: سند تحول رسانه ملی نوشته شده و خدمت رهبر معظم انقلاب نیز تحویل داده شده است که در چند نوبت به تأیید ایشان رسیده است.

وی در ادامه از رصد داده های فضای مجازی جهت افکارسنجی و نظرسنجی در آستانه انتخابات خبر داد و با اشاره به درخواست معاون پژوهش حوزه های علمیه، آمادگی صداوسیما را جهت همکاری با حوزه های علمیه، اعلام کرد.

آقای رضی در پایان، دانشکده دین و رسانه را مرکزی جهت دین کردن همه عناصر رسانه ای دانست و گفت: پیامی دینی باید با عناصر دینی منتقل شود تا تأثیرگذار شود.

ارسال نظرات