۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۴۰۸۰۰
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

پیاده‌روی اربعین؛ نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام و انسجام‌بخش مسلمانان

پیاده‌روی اربعین؛ نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام و انسجام‌بخش مسلمانان
استاد حوزه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین و سفارش ائمه بر اهتمام به زیارت امام حسین، پیاده‌روی اربعین را نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام و انسجام بخش امت اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وجود روایات مختلف درباره اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام اظهار داشت: در روایتی از ائمه معصومان علیهم السلام آمده است که هرکس امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کند، مثل کسی است که خداوند را در عرش او زیارت کرده باشد.

وی افزود: زیارت اربعین از جمله علامات مومن شناخته شده است و یکی از زمینه‌های ایجاد وحدت مسلمانان که مورد سفارش قرآن کریم نیز هست، اربعین می باشد که منصه ظهور وحدت امت اسلامی است و اگر برای ایجاد فوض عظیم که زیارت اباعبدالله علیه السلام است، توجه ویژه ای به اربعین داشته باشیم، جمعیت انبوهی شکل خواهد گرفت که در جهان بی نظیر است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اربعین و پیاده‌روی آن، میعادگاه عاشقان تفکر الهی و امام حسین علیه السلام است که زمینه ساز وحدت عظیم در جهان اسلام می باشد بیان داشت: اربعین جبهه جنگ نرم جهان اسلام علیه دنیای استکبار است که این زیارت و پیاده‌روی آن، نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام بوده و انسجام بخش امت اسلامی و تقویت وحدت و قدرت مضاعف بر جهان اسلام را به دنبال دارد.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین وحدت در شعار است و همه امت اسلام شعار واحدی دارند که آن لبیک یا حسین علیه السلام است؛ همچنین وحدت در شعور است که مردم با عمق جان خود به راه اباعبدالله الحسین علیه السلام که مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است، ایمان داشته و بصیرت دارند.

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه پیاده روی در اربعین را وحدت در تعظیم دانست و خاطرنشان کرد: ما در پیاده‌روی اربعین نسبت به قیام بلند امام حسین علیه السلام تعظیم می کنیم، تعظیم به قیام کسی که حاضر شد تا برای اعتلای دین و کلمة الله از جان خود نیز بگذرد؛ به گونه ای که بدن مبارک ایشان و یارانشان مورد آن همه جنایت فجیع قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی افزود: پیاده‌روی اربعین نشان دهنده وحدت جهان اسلام تحت فرماندهی و پرچم مهدوی در آینده است و این پیاده‌روی آینده جهان اسلام را با وحدت نشان می‌دهد و این قطعه ای از زمان که دهه ای از یک سال است؛ فضای وحدت امت اسلام در زمان امام حسین علیه السلام است. به این صورت که اگر در آن زمان نیز مردم شعار و شعور واحد داشته و از امام خود، ولایت پذیری می کردند، هرگز صحنه کربلا رقم نمی‌خورد.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آنچه که در کربلای معلی و پیاده‌روی اربعین اتفاق می‌افتد، پشت کردن به استکبار جهانی و بیداری ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان بر علیه استکبار خواهد شد و لذا آنان در صدد هستند تا از گسترش این نور الهی مانع شده و از وحدت امت اسلامی جلوگیری کنند؛ درحالی که ان شاءالله این مسیر روز به روز جلوه بیشتر و بهتری به خود گرفته و ملت مسلمان بی توجه به طراحی ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان، بر وحدت دشمن شکن خود بیش از پیش اهتمام داشته و نقشه دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

ارسال نظرات