۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۴۰۵۸۸

برگزاری آیین رونمایی از کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایه فی النحو»

برگزاری آیین رونمایی از کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایه فی النحو»
آیین رونمایی کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایه فی النحو» با تحقیق و تصحیح جدید در مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین رونمایی کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایه فی النحو» با تحقیق و تصحیح جدید در مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی ره با حضور حجت الاسلام نقشه‌چی، مسئول محترم آموزش مدارس سطح یک حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وافی، مدیریت محترم مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمیو نویسندگان کتب و جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام نقشه‌چی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت مدرسه حاج ملاصادق مجتهد قمی، تولید چنین آثار فاخری را زمینه‌ساز افزایش کیفیت تدریس و هم‌چنین ارتقا سطح یادگیری طلاب برشمردند. ایشان با تاکید بر لزوم حفظ کتاب‌های صمدیه و هدایه در کتب آموزشی حوزه، تهیه و تدوین کتبی به این سبک را لازم و قابل تقدیر دانستند.

م/ آیین رونماییِ کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایه فی النحو» + لینک دانلود

حجت الاسلام مجتبی وافی ضمن تقدیر و تشکر از گروه زبان و ادبیات عرب مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی، انجام چنین فعالیت هایی را لازمه حوزه علمیه پویا و فعال برشمردند و در ادامه حجت‌ الاسلام مهدی میرجلیلی تولید این دو اثر را در جهت منویات رهبر معظم انقلاب در بحث تحول متون حوزه دانست.

ویژگی های مهم این کتب‎‌ها، استفاده از نسخه‌های خطی و اصیل،  ویرایش صوری با پارگراف‌بندی مسئله محور و تبیین فروع و قیود هر مسئله، افزودن عناوین مناسب، اعراب گذاری نقاط دشوار و مثال‌ها، تحقیق سندی آیات و روایات، افزودن کتاب عوامل منظومه در پایان هر دو کتاب، تدوین بخش شرح شواهد اشعار صمدیه می باشد.

تحقیق و تصحیح این دو کتاب توسط حجج اسلام محمد علی جوان، محمد صادق خوشنویس، مهدی میرجلیلی انجام شده و توسط انتشارات مدینه الولایه به چاپ رسیده است‌.

علاقمندان جهت تهیه و دانلود نمونه کتاب میتوانید از طریق سایت ناشر به نشانی اینجا یا شماره ایتای 09135143444 اقدام فرمایید.

ارسال نظرات