۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۴۰۰۹۴
همزمان با هفته جهانی مسجد آغاز می‌شود؛

دومین جشنواره «تئاتر بچه‌های مسجد» گرامیداشت هنرمند شهید عباس درستکار

دومین جشنواره «تئاتر بچه‌های مسجد» گرامیداشت هنرمند شهید عباس درستکار
اصفهان – فرجی گفت: این رویداد با همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کانون بسیج هنرمندان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمدعلی فرجی ظهر امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگاران گفت: دومین دوره «تئاتر بچه‌های مسجد» همزمان با هفته جهانی مسجد با نمایش و داوری آثار با حضور ۱۱ گروه نمایشی از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد با پرداختن به موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، تاریخ انقلاب، تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ بومی و محلی، راهکار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان با میزان اثرگذاری مفاهیم انسانی و دینی به نسل جوان است.

فرجی رشد و ارتقا هنری گروه‌های نمایش و مسجد محوری و تمرکز بر تئاتر را از مهمترین اهداف برگزاری دومین جشنواره «تئاتر بچه‌های مسجد» گرامیداشت هنرمند شهید عباس درستکار اعلام کرد.

وی با اشاره به شعار این رخداد با عنوان «تئاتر برای همه» گفت: در این جشنواره ۱۱۰ نفر هنرمند، طی ۴ روز در ۳ سانس با به روی صحنه بردن ۱۱ نمایش در تماشاخانه‌های ماه و سپهر فرهنگ‌سرای مهر سازمان فعالیت می‌کنند که تماشای نمایش‌های این جشنواره برای عموم آزاد است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان یادآور شد: محسن خسروی دبیر، رضا دلالت، حسین سنگین باف و فریبا گلابچیان داوران این رویداد هستند.

شایان ذکر است، دومین رویداد مردمی «تئاتر بچه‌های مسجد» با اجرای نمایش «شربت نذری» به کارگردانی مهین احمدی کاری از گروه دختران حاج قاسم ساعت ۱۸ عصر امروز ۲۵ مرداد ماه در تماشاخانه سپهر فرهنگ‌سرای مهر آغاز و اختتامیه این برنامه روز یک‌شنبه ۲۹مرداد ماه در مسجد و مدرسه علمیه سلطانی (امام) برگزار خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات