۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۴۰۰۳۸
مسئول مؤسسه زمانه:

تا حرف ضعیف گفته نشود، ارزش حرف صحیح دانسته نمی‌شود

تا حرف ضعیف گفته نشود، ارزش حرف صحیح دانسته نمی‌شود
حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه باید فرصت بدهیم به کسانی که قرائتی غیر از روایت رسمی از واقعه عاشورا دارند و حرف مخالفین نیز باید شنیده شود.

به گزارش خبرگزاری سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید عبدالهی مسئول مؤسسه زمانه، معاونت پژوهش مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری درنشست نقد و بررسی برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی دهه اول ماه محرم امسال با عنوان از «مهلا» تا «معلی» که با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران دینی و رسانه‌ای حوزه علمیه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با بیان اینکه به نظر من بچه های حزبی اللهی دچار نوعی رادیکالیسم شده است، اظهار داشت: ما تلاش می کنیم که یک قرائت و روایت مشخص و واحد از عاشورا به رسمیت شناخته شود و حرف های ضعیف و غلط  شنیده نشود.

حرف های ضعیف، طلای دین را مشخص می کند

مسئول مؤسسه زمانه با بیان اینکه تا وقتی حرف ضعیف گفته نشود، طلا و ارزش حرف صحیح دانسته نمی شود، ابراز کرد: اگر سخن اشتباه گفته نشود فرصت مناسب برای نقد و بررسی مسائل اساسی فراهم نمی شود و نمی توانیم مطالب حق به گوش دیگران برسانیم.

وی در ادامه افزود: اگر جلوی حرف های نادرست گرفته شود ما متهم می شویم که ظرفیت شنیدن حرف های مخالفین را نداریم و در این صورت در موضع ضعف قرار می گیریم و به همین بهانه مورد شماتت و اتهام دشمنان معاند قرار می گیریم.

حجت الاسلام عبدالهی ضمن تاکید بر اینکه باید بپذیریم که عده ای از مردم با اینکه انقلابی نیستند محبت امام حسین علیه السلام را دارند، گفت: ما باید این افراد را در زیر خیمه امام حسین علیه السلام با عمل به شعار «زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» قرار دهیم و آنها را از خیمه اهل بیت جدا نکنیم.

مسئول مؤسسه زمانه با تاکید بر اینکه امام حسین علیه السلام هیچگاه تحریف شدنی نیست، تصریح کرد: خون امام حسین علیه السلام می جوشد و حقیقت همیشه روشن می شود و کسانی که در مورد عاشورا شبهه افکنی می کنند، به هدفشان نخواهند رسید.

حرف های ضعیف، طلای دین را مشخص می کند

وی اظهار داشت: حمایت از افرادی که دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند ولی نظرات خاصی دارند، مرز بندی ما را با دشمنان دین مشخص می کند و  جذب این افراد دشمنان اسلام را ناامید و عصبانی و جبهه اسلام را تقویت می کند.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه عده ای از مردم حداقل دین داری را دارند، گفت: ما طرفدار دین حداقلی نیستیم ولی کسانی که حداقل دینداری دارند را نباید از دایره دینداری بیرون و با این کار جبهه معاندین اسلام را تقویت کرد.

مسئول مؤسسه زمانه با اشاره به اینکه باید اجازه دهیم که همه حرفها در مورد امام حسین علیه السلام گفته شود، تصریح کرد: باید بعد گفتن نظرات مختلف، نقاط ضعف و ایرادات حرف ها بیان شود تا حقیقت روشن شود حرف درست به مردم گفته شود تا آنها در تحلیل مسائل دچار اشتباه نشوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه با رونق گرفتن پیام رسان ایتا، ظهور و بروز رادیکالیسم در جریان انقلاب شدت، پیدا کرد، گفت: کانال های خاصی در ایتا، نوع و خوانش خاصی از انقلابیگری را نشان می کنند که باعث می شود حزب الهی ها فقط از این زاویه به انقلاب نگاه کنند.

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه اگر همه جامعه را در نظر بگیریم، شدت و ضعف ها قابل تحمل خواهد بود و برخورد بهتری با مشکلات اجتماعی خواهیم داشت، اظهار داشت: اختلاف نظرات در جامعه طبیعی است و نباید منجر به اختلاف اجتماعی شود.

حرف های ضعیف، طلای دین را مشخص می کند

وی با اشاره به اینکه از این به بعد تولید محتوا در فضای مجازی زیر نظر ساترا خواهد بود، گفت: اگر برنامه های مانند مهلا در فضای مجازی تولید شود نیاز به تایید این سازمان دارد ولی باید اجازه داده شود که خوانش های مختلف از ماجرای کربلا روایت شود و نظرات مختلف گفته شود.

مسئول مؤسسه زمانه با تاکید بر اینکه گرایش سیاسی افراد نباید مجوز دور کردن از دستگاه امام حسین علیه السلام  باشد، گفت: کسانی که با روحانیت موافق نیستند و علاقه به ابی عبدالله دارند را می شود در برنامه های مانند مهلا آورد و از ظرفیت این برنامه برای تبلیغ دین استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به نقاط مشترک محبین اهل بیت علیهم اسلام وحدت آفرین است، اظهار داشت: گسترش دایره انقلاب باعث می شود افرادی که با ما اختلاف نظر دارند ولی محب امام حسین علیه السلام هستند در تقابل بین اسلام و کفر، طرفدار جبهه اسلام باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کلیت ندارد اباطیل ای بسا چنان بزک شود که خیلی از مردم سره رو از ناسره تشخیص ندهند
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
اگر طرف مایه نظری داشته باشد آری اما وقتی از درگاه نظر فرسنگها دور است کدام صاحب نظر؟!
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
__ بسمه تعالی __ با سلام و درود از حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عبداللهی و تشکر از معظم له عرض می کنم : خداوندا بهر کس هرچه دادی __ بتوفیقش بیفزا تا بشادی __ کند حمدت شناسد راه راست را __به این عبد حقیر هم عقل بسیار __ بده عبد ت بمانم لیک به رادی
_________________________________________ در اینجا توصیه ای هم به جوانان عزیز دارم و امید وارم که گوش شنوا داشته و بکوشند در راه درست دین شناسی و زندگی سعادتمندانه قدم بگذارند ، ان شا ءاللّه تعالی . اگر طالب فکر و اندیشه ای __ دقیقاََ بپرس از خودت ریشه ای __چه میزان ز قرآن و پیغمبرت __ گرفتی فرا درس دین در سرت __ که اکنون دم ازعلم دینت زنی __ مصمم شدی رأس مردم کنی __ اگر درک کافی نداری از آن __ بهار حیاتت مکن خود خزان __ ره درک وفهمش درست یاد گیر__ نگردی چو من واژگون بخت ،پیر
0
0