۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۲۵۰
آیت الله سعیدی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

ضعف‌های لایحه حجاب و عفاف را در مشورت با صاحب نظران اصلاح کنید

ضعف‌های لایحه حجاب و عفاف را در مشورت با صاحب نظران اصلاح کنید
امام جمعه قم با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در حجاب زدایی از جامعه ایرانی تصریح کرد: لایه حجاب و عفاف ضعف هایی دارد که باید با مشورت صاحب نظران اصلاح و برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: کسی که رعایت تقوای الهی نمی کند و نافرمانی خدا را می کند از عذاب ایمن نیست لذا باید در تمام امور شخصی، اجتماعی، اقتصادی و زیست عفیفانه تقوا را رعایت کند.

وی با بیان نکاتی از سوره توبه ابراز کرد: دشمنی و انتقام گیری که مخالفین اسلام از پیامبر خاتم داشتند هیچ دلیل و مجوزی نداشت مگر اینکه خدا به فضلش پیامبر را بی نیاز کرده بود این تعبیر خداوند نشان می دهد که مخالفین چه روحیه پست و رذیلانه ای در آن جامعه داشتند و به برکت اسلام مورد لطف رسول قرار گرفته بودند اما با این وجود و بهره مندی از مزایای اسلامی باز هم قدردان نبوده و ناجوانمردانه در صدد ضربه زدن به اسلام، دین و پیامبر اسلام برآمده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسمات عزاداری و مذهبی محرم امسال تصریح کرد: محقق بزرگوار ابن قولویه در کتاب کامل الزیارات روایتی از امام صادق (ع) نقل می کند که اگر انسان مومن عملش درست باشد خداوند حب الحسین را در قلبش می اندازد، این حب الحسین را باوجود همه دسیسه های کفار و مخالفین اسلام در محرم امسال مشاهده کردیم و در اربعین امسال نیز شاهد حب الحسین در اربعین خواهیم بود.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان علل پرشور با بصیرت مردم در عزاداری های محرم ابراز کرد: دو عامل که اولین آن تعظیم شعائر می باشد موجب حضور گرم و پرشور مردم ایران و شیعیان در مراسمات محرم است اما عامل دوم درک درست از توطئه دشمنان اسلام است.

وی افزود: مردم متوجه شدند که دشمنان با ابر رسانه های خود و با کمک یاران فرا زمانی یزیدی شان در قالب پویشی با عنوان تحریم محرم به مردم القا می کنند که در هیئت ها دیده نشوید و نذری ندهید و نذری نگیرید و از سوی دیگر دشمنان اسلام با توطئه های تروریستی قصد به هم ریختن مراسمات حسینی را در سر می پروراندند اما بصیرت مردم و شجاعت و هوشیاری نیروهای گمنام امام زمان و البته لطف خداوند توطئه هایشان خنثی شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به هنجار شکنی های بی شرمانه در جلوی مساجد و تکایا اظهار داشت: دشمن در راس آنان صهیونیست ها با سوزاندن قرآن و به خط کردن عده ای هنجار شکن سعی بر کم رنگ کردن مراسمات محرم را داشتند اما به لطف خدا و محبت شما مردم به اهل بیت علیهم السلام توطئه های شوم آنان را نقش برآب کرده و شکست سخت و سنگین دیگری را به صهیونیست ها و هم پیاله هایشان دادید.

وی ادامه داد: اگر ما حسینی بمانیم دنیا با پیشرفت به سوی عصر ظهور حرکت خواهد کرد که به دنبال ظهور پیروزی و نصرت و پیشرفت برای ملت مسلمانان و البته تمام دنیا خواهد بود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به نهضت مشروطه تصریح کرد: از مشروطه شناسی باید به انقلاب شناسی برسیم، دشمن زخم خورده با ابزارهایی که در دست دارد بیکار ننشسته و به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است از این رو باید از مشروطه شناسی به انقلاب شناسی رسید تا عاقبت انقلاب ما همانند نهضت مشروطه نشود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی به مدد ایستادگی شما مردم و رهبری حکیمانه امام راحل و خلف صالح ایشان و رهبری مقتدر امام خامنه ای در دنیا مثال زدنی است اما دشمن هیچگاه بیکار نبوده و با نقشه های مختلف به دنبال ضربه زدن است یکی از آن نقشه ها بی حجابی و ضعیف کردن عفاف در جامعه است از این رو باید با دقت به این موضوع پرداخته شود لایحه مجلس هم نقاط ضعفی دارد که بایستی با مشورت با صاحب نظران ضعف ها را به قوت و تکمیل طرح و لایحه حجاب و عفاف اقدام کنند.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات