۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۳۹۲۲۹
یادداشت؛

یک رزمایش و سه پیام

یک رزمایش و سه پیام
هدف ایران اسلامی از برگزاری این دست رزمایش‌ها صیانت قاطع از منافع ملت بزرگ ایران، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و آتش خشم برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در روزهای اخیر یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی انارک اصفهان برگزار ‌شد.

گزاره‌های خبری:

1ـ امیر خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش فداییان حریم ولایت، ضمن ابراز رضایت از عملکرد خلبانان جوان نیروی هوایی و کارکنان فنی گفت: انهدام اهداف مهم و حیاتی نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن توسط هواپیماهای F4 و بمب‌افکن‌های سوخو24 با موشک‌های بهینه شده و نقطه‌زن، راکت‌های بومی ساخت داخل در شب، انهدام اهداف زمینی با پهپاد آرش مجهز به سر جنگی، عملیات سوخت‌گیری هوایی توسط جنگنده‌های F14، از تانکر سوخت‌رسان بوئینگ 707، عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی با موفقیت در این رزمایش انجام شد.

2ـ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این مدت همرزمان ما در نیروی هوایی تمرین‌هایی را انجام دادند، علاوه بر آن در خلیج‌فارس، تنگه هرمز، مناطق شمال شرقی، شمال غربی و جای جای کشورمان این رزمایش با موفقیت برگزار و گزارش آن صبح امروز ارائه شد که گویای انجام موفق این رزمایش بود. سرلشکر باقری در ادامه افزود: «نیروی هوایی ارتش با تکیه بر توانمندی‌های بومی، آموزش‌های کیفی، مهارت‌های عالی که دارد، همچنین با جانفشانی و حرکت‌های جهادی، امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی را برای فضای کشور از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تأمین کرده است و با این سطح از آمادگی هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارد.»

گزاره تحلیلی:

سه پیام مهم از رزمایش اقتدار هوایی ارتش می‌توان بیان داشت:

پیام اول؛ این رزمایش امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه را به همراه خواهد داشت. جمهوری اسلامی به تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام قائل است و هرگز آنها را مورد حمله قرار نخواهد داد حتی از این آمادگی برخوردار است که در شرایط حساس به کمک کشورهای همسایه برود.

پیام دوم؛ دلگرمی و اطمینان برای هموطنان ایرانی است. ایران اسلامی در تاریخ معاصر بارها مورد حمله کشورهای بیگانه قرار گرفته‌اند. برگزاری این نوع رزمایش‌های به معنی آمادگی نیروهای مسلح کشور برای تأمین امنیت داخلی ملت ایران می‌باشد.

پیام سوم؛ برای تروریست‌های فرودگاه بغداد است. آنهایی که به بهانه‌های مختلف و در زبان ملت ایران را تهدید می‌کنند اما در عمل می‌دانند و می‌بینند جمهوری اسلامی از آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده به دشمنان برخوردار است. تقریبا دو هفته قبل بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی در رزمایشی مشترک در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شدند حمله به ایران را تمرین کرده‌اند. به گزارش وبگاه «تایمز رژیم صهیونیستی»، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه 19 تیرماه 1402 در بیانیه‌ای اعلام کرد در این رزمایش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حملات هوایی را علیه «اهداف استراتژیک در عمق» انجام می‌دهد که اشاره آشکاری به تأسیسات هسته‌ای ایران دارد. قطعا رزمایش فداییان حریم ولایت پاسخ مناسبی به چنین ادعا و تمرینی توسط دشمن اصلی ایران در منطقه می‌باشد.

نکته پایانی؛ مهم‌ترین چالش منطقه غرب آسیا حضور نیروهای فرامنطقه‌ای می‌باشد و حضور این نیروها  به جز ایجاد ناامنی، کشتار و خسارت مالی بر مردم و کشورهای منطقه هیچ دستاورد دیگری نداشته است.

هدف ایران اسلامی از برگزاری این دست رزمایش‌ها صیانت قاطع از منافع ملت بزرگ ایران، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و آتش خشم برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

استاد مجتهدزاده

ارسال نظرات