۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۸۷۰۳

چرا اصلاح‌طلبان از حضور شهردار در پروژه عمرانی ناراحت شدند؟

چرا اصلاح‌طلبان از حضور شهردار در پروژه عمرانی ناراحت شدند؟
روز گذشته شهردار تهران در محل یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری حاضر شد و در همان جا با تشکیل نشست خبری، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. اما جریان اصلاحات که سال‌ها سکان‌دار امور اجرایی کشور بود، از این اقدام ناراحت شد. دلیل این ناراحتی چه می‌تواند باشد؟

 روز گذشته شهردار تهران در محل یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری حاضر شد و در همان جا با تشکیل نشست خبری، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حضور شهردار در پروژه عمرانی و برگزاری نشست خبری در همان محل، یک اقدام طبیعی است و لازم است شهردار به عنوان یک مسئول اجرایی، شخصا در محل پروژه‌های عمرانی مهم حاضر شود و بی‌واسطه از روند آن‌ها مطلع گردد. اما جریان اصلاحات که سال‌هاست سکان‌دار امور اجرایی کشور بود، از این اقدام ناراحت شد. 

روزنامه اصلاح طلب هم میهن در واکنش گفت: «چرا باید نشست خبری شهردار در چنین شرایطی برگزار شود؟»
 


البته این اولین باری نیست که جریان «پشت‌میز نشین» اصلاحات نسبت به حضور میدانی مسئولین ابراز ناراحتی می‌کند. زمانی که در اوج کرونا انتقادات فراوانی نسبت به عدم حضور موثر حسن روحانی مطرح بود؛ قالیباف به عنوان رئیس مجلس برای پیگیری امور درمانی در بیمارستان‌ها حضور یافت که در میان افکار عمومی مورد استقبال قرار گرفت.

اما حسن روحانی در واکنش، به این قبیل حضور میدانی حمله‌ور شد. او در این رابطه گفت: «کسی نمی‌تواند برود وسط سیل و بگوید که من نمی‌ترسم! خب نترس؛ وایسا تا آب تو را ببرد. ما باید به عقلمان رجوع کنیم.» به عبارتی دیگر، حسن روحانی حضور در مراکز درمانی در کنار مردم برای پیگیری مسائل مربوط به کرونا را، نشانه بی‌عقلی می‌دانست.

نکته دیگری که می‌تواند علت ناراحتی اصلاح‌طلبان از نشست خبری شهردار تهران باشد، این است که این نشست، در خود پروژه عمرانی برگزار شد و در نتیجه، تصاویر عملیاتی شدن پروژه منتشر گردید. به عبارتی دیگر، کارآمدی شهرداری تهران در تصاویر مشهود است و این برای جریانی که در سال‌های اخیر، ناکارآمدی‌های فراوانی داشته است، ناراحت کننده خواهد بود.

دلیل دیگر برای ناراحتی اصلاح‌طلبان نیز می‌تواند این باشد که در دوره شهرداری آن‌ها، روی پروژه خاک ریخته بودند. زاکانی در این خصوص گفته بود: این پروژه کنار میدان فتح بود؛ دوره چهارم کارهای اولیه انجام شد؛ اما در دوره پنجم روی آن خاک ریختند. ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود. روی پل‌های پروژه خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند و ما خاک را برداشتیم تا پروژه را ادامه دهیم.»

 

 

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات