۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۳۸۳۱۷
دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان قم:

امام حسین بهترین الگوی ما در امربه معروف و نهی از منکر است

امام حسین بهترین الگوی ما در امربه معروف و نهی از منکر است
حجت الاسلام گرجی با بیان این که امام حسین(ع) خانواده و اصحاب خویش را برای انجام فریضه الهی بسیج کرده و در این راه هزینه داد، این امام را الگویی مناسب برای عصر حاضر دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران استان برگزار شد با اشاره به این که گاهی ممکن است امربه معروف و نهی از منکر کردن در برخی از موارد برای آمر به معروف و ناهی از منکر هزینه داشته باشد، بیان داشت: الگوی ما حضرت امام حسین علیه السلام است که نه تنها خود را؛ بلکه خانواده و اصحاب خویش را برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بسیج کرده و در راه خدا قدم برداشت که این درس بسیار بزرگی برای ما در عصر کنونی است.

وی افزود: ما به خاطر این که امام حسین علیه السلام به خاطر امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد، هفته اول ماه محرم را به عنوان دهه اول امربه معروف و نهی از منکر انتخاب و نام گذاری کردیم؛ چراکه این ایام، بهترین زمان برای تعیین هفته امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و تبعات جبران ناپذیر فراوان ترک این فریضه الهی در جامعه اسلامی از سخنران های مشهور و تریبون داران در کشور خواست تا ضرورت و اهمیت این فریضه الهی به مردم جامعه بیان شده و راهکارهای مناسب انجام امربه معروف و نهی از منکر برای مردم بیان شود.

وی افزود: باید روح امربه معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه تقویت شده و همه در این ایام بسیج عمومی شویم تا علاوه بر تقویت فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، برای احیای هرچه بیشتر آن در جامعه اسلامی و افراد آن تلاش و کوشش کنیم.

حجت الاسلام گرجی در ادامه به شعارهای انتخابی هفته امربه معروف و نهی از منکر و روزهای آن پرداخت و اظهار داشت: شعار محوری هفته امربه معروف و نهی از منکر « امربه معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی است و برای روز اول هفته نیز شعار «امربه معروف و نهی از منکر، سلامت سازمانی و افزایش بهره وری» نام گذاری شده است.

وی افزود: برای روز دوم هفته شعار «امربه معروف و نهی از منکر، مسئولیت پذیری و نظارت همگانی»، برای روز سوم «امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، تحکیم خانواده»، روز چهارم «امربه معروف و نهی از منکر، آموزش عمومی، جامعه سالم» روز پنجم «امربه معروف و نهی از منکر، شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی» روز ششم «امربه معروف و نهی از منکر، تشکل های مردمی و کنشگری موثر» و روز هفتم آن «امربه معروف و نهی از منکر، قانون گرایی و نظم اجتماعی» انتخاب شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در پایان خبر داد: در روز چهارشنبه این هفته از برنامه کاربردی «ستاد من» رونمایی خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات