۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۳۸۱۸۷
به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب برگزار شد؛

برگزاری آیین معرفی کتاب‌های تفسیر سوره‌های «صف» و «منافقون»

برگزاری آیین معرفی کتاب‌های تفسیر سوره‌های «صف» و «منافقون»
به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد، صبح روز پنج شنبه ۲۲ تیرماه آیین معرفی کتاب‌های تفسیر سوره «صف» و «منافقون» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار گردید.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در مشهد، صبح روز پنج شنبه 22 تیرماه آیین معرفی کتاب های تفسیر سوره «صف» و «منافقون» که از تازه ترین آثار و تولیدات دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب در حوزه تفسیر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و با حضور جمعی از شاگردان رهبر معظّم انقلاب و طلاب علوم دینی و سایر علاقه مندان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در این مراسم گفت: یکی از جنبه های علمی فعالیت‌های مقام معظم رهبری، کتاب‌های تفسیری ایشان است که می‌توان ایشان را یکی از برجسته‌ترین مفسران قرآن کریم در دوران معاصر دانست.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: ایشان بهترین تفسیر‌ها را در قالب کتاب‌های مختلف از سوره‌های قرآن ارائه کردند که تفاسیری به روز هستند و کاملا پاسخ مشکلات جامعه را بیان کرده اند.

برگزاری آیین معرفی کتاب‌های تفسیر سوره‌های «صف» و «منافقون»

وی افزود: یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه می‌شود، این است که گاهی افراد بزرگ به دلیل وجه‌های شخصیتی فراوانی که دارند، کمتر به آثار و نوشته‌های آن‌ها توجه می‌شود و کمتر آن‌ها را به عنوان یک نویسنده می‌شناسیم. داشتن بیان شیوا و رسا، مطابق با نیازهای روز، جذاب برای مخاطب و دوری از حواشی مانند غور زیاد در مطالبی که ارتباطی به اصل بحث ندارد از ویژگی های شاخص مباحث تفسیری رهبر معظّم انقلاب محسوب می شود.

دکتر خیاط در ادامه اضافه نمود که بیان دقیق و موشکافانه در تبیین ارتباط آیات به ظاهر مخالف یکدیگر در قرآن و تفهیم دقیق مطلب به مخاطب از دیگر شاخص های این اثار می باشد.

در ادامه حجت الاسلام خیاط با برشمردن ویژگی های شاخص کتاب های تفسیر سوره های «صف» و «منافقون»؛ ارتباط مفاهیم و معانی آیات مورد بحث با شرایط امروز را حاصل نگاه دقیق، به روز و هوشمندانه رهبرمعظّم انقلاب به معانی و لایه های زیرین آیات قرآنی دانستند.

گفتنی است کتاب های تفسیر سوره های «صف» و «منافقون» نسخه ویراسته جلسات تفسیری رهبر معظّم انقلاب در ایام ریاست جمهور ی ایشان و در جمع کارکنان نهاد ریاست جمهوری می‌باشد که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و عرضه گردیده است.

ارسال نظرات