۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۳۷۸۲۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

اجرای طرح همیار محرم در هیئات مذهبی کاشان

اجرای طرح همیار محرم در هیئات مذهبی کاشان
اصفهان – حجت الاسلام بصیرتی از اجرای طرح همیار محرم در هیئات مذهبی کاشان خبرداد و گفت: همیاران محرم با کاورهای ویژه مسؤولیت انتظامات را برعهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی دوشنبه شب در همایش مسؤولان هیات‌های مذهبی کاشان که در حسینیه شهدا درب یلان کاشان برگزارشد، گفت: امروز هیات داری کار سخت و طاقت فرسایی است.

وی با اشاره به اینکه امروز هیئات داری جهاد در راه خدا است، افزود: با این وضعیت فرهنگی و معیشتی و مشکلات اقتصادی ایستادن پای هیئات مذهبی جهاد در راه خدا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: عزاداری در ماه محرم همراه با پذیرایی از عزاداران کار بزرگی است که هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر بر دوش خود دارند و مشکلات را با عشق به اهل بیت(ع) با جان و دل خریده اند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه امسال عید سعید غدیر با شکوه‌تر هرسال برگزار شد، اظهار داشت: ایام غدیر و ایام بعد از آن، ایام امیرمومنان(ع) است و ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه ایامی است که منحصر در ولایت امیرمومنان(ع) و نزول آیه مباهله، آیه هل أتی و سوره انسان و خاتم بخشی امیرمومنان(ع) است.

وی ادامه داد: ولایت امیرمومنان(ع) از غدیر تا ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه است، اما این ایام از ما گرفته شده است و آن را فراموش کرده ایم، چرا که اگر امروز قرار باشد قدمی برای امیرمومنان (ع) برداریم باید عظمت این روز‌ها و مناسب‌ها را به جامعه معرفی کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: برای اینکه ولایت امیرمومنان(ع) را معرفی کنیم همین روز‌ها را باید معرفی کرد و به دنیای اسلام اعلام کرد آیه مباهله و آیه ولایت در خاتم بخشی امیرمومنان(ع) کجا و به چه دلیل نازل شد و آیه «هل اتی علی الانسان حین من الدهر» در فضیلت چه کسی و در چه ایامی و در مورد کدام بیت نازل شده است.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: تنها نباید به غدیر که سال‌های اخیر بروز و ظهور دارد بسنده کرد و سرگرم محرم شد، اما از ایامی که ثمره و دستاورد محرم که ولایت امیرمومنان است غفلت شود، چرا که هر آنچه که از محرم می‌گیریم از ولایت امیرمومنان(ع) است.

وی در ادامه از برگزارکنندگان جشن بزرگ غدیر در بلوار نماز، خیابان شهید پکوک و خیابان جانجانی فین کاشان تقدیر و تجلیل کرد کرد گفت: جشن بزرگ غدیر در کاشان با همکاری همه تشکیلات و دستگاه‌ها و نهاد‌ها و هیات مذهبی کاشان و مجموعه مدیریتی شهرستان کاشان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نیروی انتظامی نهادی است که یک پای ثابت همه برنامه‌های شهرستان اعم از عزاداری و مراسم‌های ملی مذهبی و کرونا است که جای تقدیر و تجلیل دارد.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه کانال اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ایتا را ویژه اطلاع رسانی هیات مذهبی دانست و از روسای هیات مذهبی درخواست کرد برای کسب اطلاعات مراسم‌های عزاداری از عضویت در این کانال غفلت نکنند.

وی همچنین از اجرای طرح همیار محرم در هیئات مذهبی کاشان در محرم امسال خبرداد و افزود: همیاران محرم با استفاده کاور‌های ویژه مسؤولیت انتظامات و نظم درهیئات مذهبی را بر عهده خواهند داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه مسیر‌های دسته‌های عزاداری مشخص است و براساس برنامه تدوین شده اجرا خواهد شد، یادآور شد: نصب داربست از سوی هیئات مذهبی نیازمند دریافت مجوز است و چنانچه اتفاق ناگواری رخ دهد در صورت نداشتن مجوز مسؤولیت آن برعهده هیات عزاداری مذهبی مربوطه خواهد بود.

حجت الاسلام بصیرتی به لزوم بها دادن به نوجوانان و جوانان در هیئات مذهبی شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: یکی از راهکار‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن جذب نوجوانان و جوانان درهیئات مذهبی و تفویض اختیارات به آن‌ها است.

به گفته وی هیئات مذهبی برای نوجوانان و جوانان که در فضای مجازی با جاذبه‌های کاذب فراوانی روبرو هستند باید جاذبه داشته باشد و به آن‌ها در هیئات مذهبی بها داده شود و مسؤولیت داده شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات