۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۷۴۷۷
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

اندیشمندان ادیان آسمانی باید زشتی عمل قرآن سوزی را تبیین کنند

اندیشمندان ادیان آسمانی باید زشتی عمل قرآن سوزی را تبیین کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار فشار حداکثری علما، مسئولان و عموم مردم در مقابل قرآن سوزان شد و گفت: اندیشمندان ادیان آسمانی بویژه جهان اسلام باید زشتی قرآن سوزی را تبیین کنند.

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره قرآن سوزی در سوئد گفت: قرآن چیزی نیست که با آن شوخی کنند؛ هر که خود را مسلمان یا حتی تابع ادیان الهی می‌داند باید در این موضوع وارد شود و اعتراض خود را به مسئولان سوئد و دیگر حامیان این حرکت نشان دهد.

وی درباره چگونگی ابراز اعتراض به توهین به مقدسات اظهار داشت: این اعتراضات باید شدید باشد؛ برای این جلوگیری از تکرار چنین اعمالی باید مردم با حضوری حداکثری، اعتراض خود را به صورت رسمی اعلام کنند تا همه مخالفان اسلام و ادیان الهی دیگر تصمیم تکرار چنین کاری را نگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام انزجار تمام ادیان الهی از چنین حرکاتی را خواستار شد و گفت: همه باید ثابت کنند که این اعتراضات بر اساس احساس نیست بلکه حساسیت و حرف منطقی و استدلالی قوی پشت این اعتراضات است.

کوثری تأکید کرد: قرآن کلام خداست؛ هیچ بشری نمی‌تواند به اسم آزادی بیان در مقابل کلام خدا هر غلطی انجام دهد؛ ما سوزاندن کلام خدا را به هیچ وجه نمی‌پذیریم و به شدت با آن مقابله خواهیم کرد؛ باید کاری کنیم تا جهانیان بدانند مسلمانان در مقابل چنین توهین‌هایی ساکت نمی‌نشینند.

وی عکس العمل مسئولان و علما را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: هتاکان را نباید راحت گذاشت؛ آن‌ها نباید خیال کنند کسی با آن‌ها کاری ندارد؛ باید چنان رعب و هراسی در دل آن‌ها ایجاد کرد تا این خطا را تکرار نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر انجام کار اندیشه‌ای در تبیین کلام الله مجید اصرار کرد و گفت: باید سران آن کشورها و تئوریسین‌های آن‌ها را فرا بخوانیم تا بیایند و بنشینند و دلایل این اشتباهات و خطاها که قطعاً با حمایت آنهاست را مطرح کنند.

کوثری ادامه داد: در مقابل اندیشمندان و بزرگان جهان اسلام و ادیان آسمانی دیگر باید با این‌ها مناظره کنند و زشتی کار آنان را برای عام و خاص روشن کنند؛ هیچ موقع یک انسان عاقل و فهیم قرآن سوزی را نمی‌پسندد، بلکه این کار نشان دهنده بی‌منطقی آن‌هاست که ادعای ترویج آزادی دارند.

وی دولت‌های اسلامی را هم دارای وظایفی عنوان کرد و گفت: حتی دولت سوئد تابع استدلال‌های قوی و منطقی است؛ بنابراین دولت‌های اسلامی باید با رایزنی‌ها و نشان دادن عکس‌العمل آن‌ها را به زشتی اعمالشان آگاه کنند و با فشارهای دیپلماسی آن‌ها را از ادامه چنین کارهایی باز دارند.

ارسال نظرات