۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۳۷۲۱۹

تأکید آیت الله اعرافی بر تهیه برنامه جامع هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

تأکید آیت الله اعرافی بر تهیه برنامه جامع هوش مصنوعی در آموزش و پرورش
آیت الله اعرافی در جلسه شورای آموزش و پرورش میبد با اشاره به ابعاد فلسفی، حقوقی و اخلاقی هوش مصنوعی بر ضرورت شناسایی فواید و مزایای این فناوری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه و رئیس ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میبد در سخنانی اظهار کرد: هوش مصنوعی، ابعاد فلسفی، حقوقی و اخلاقی دارد. این ابزار نوپا، دارای فواید و مضرات بسیاری می‌باشد که باید شناسایی گردیده و آگاهانه وارد این حوزه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شهرستان میبد در قلمرو هوش مصنوعی چه در حوزه آموزش و پرورش و چه دانشگاه ها، پیشگام رشد، توسعه و گسترش در مراکز علمی باشد.

مدیرحوزه‌های علمیه در رابطه با مدارس خاص، بیان داشت: ما از گذشته با مدارس خاص در میبد مخالف بودیم. میبد باید شهرستانی باشد که تمام مدارس آن خاص باشد. سیاست آموزش و پرورش میبد باید اینچنین باشد که هر مدرسه‌ای در شهرستان میبد انتخاب شود، در کشور به عنوان یک مدرسه خاص محسوب شود. الحمد لله با وجود معلمان توانمند و با ذوق میبدی، این امر امکان‌پذیر است.

وی افزود: تمام دانش آموزان میبد باید بهترین شرایط برای رشد تحصیلی را داشته باشند.

تهیه برنامه جامع توسعه هوش مصنوعی در آموزش و پرورش، افزایش برنامه‌های اوقات فراغت، تشکیل بنیاد نخبگان و ایجاد دانشگاه فرهنگیان در میبد از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه به شمار می‌رود.

ارسال نظرات