۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۳۶۵۶۳
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم افتتاحیه پژوهشکده امامت در قم برگزار شد

مراسم افتتاحیه پژوهشکده امامت در قم برگزار شد
مراسم افتتاحیه پژوهشکده امامت با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی برگزار شد.

به‌ گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه پژوهشکده امامت حوزه علمیه با حضور اساتید و مسئولان حوزه و دانشگاه و سخنرانی حضرت آیت الله اعرافی در قم برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا رئیس پژوهشکده و بنیاد امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی با اشاره به اهمیت اصل امامت در مکتب تشیع با اظهار تأسف از توجه کم توجهی حوزه های علمیه در چند سده گذشته، از تلاش و توجه حوزه علمیه در عصر‌حاضر برای احیا، بازسازی و نو سازی اصل امامت ابراز خرسندی کرد.

وی از تلاش های این پژوهشگاه برای ایجاد یک نظام جامع آموزشی خبر داد و پیرامون اهداف این مرکز علمی گفت: در این پژوهشکده دو هدف داریم اولا احیا و نوسازی میراث گذشته امامت و ثانیاً ایجاد بازخوانی های برای ارتباط گیری بهتر نسل جدید با این مکتب.

سپس در ادامه این نشست آیت الله اعرافی ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و پژوهشگران این پژوهشکده،‌ به زندگانی امام رضا(ع) اشاره کرد و دوران و حیله مأمون عباسی را یکی از پیچیده ترین نقشه ها علیه دستگاه امامت دانست که قبل و بعد از امام رضا(ع) سابقه نداشته است.

وی در ادامه بر برنامه‌‌ ریزی و اولویت بندی برای توسعه علوم اسلامی تأکید کرد و مهم ترین جایی که به این توسعه و تعمیق نیاز دارد را علم کلام دانست.

لازم به ذکر است، در این مراسم، از دستاورد ها و محصولات پژوهشکده امامت نظیر نظام جامع موضوعات امامت، مأخذ شناسی آثار امامتی و فهرست سازی نسخه الکترونیکی رونمایی شد.

ارسال نظرات