۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۷۳۵۹۵۷
گزارشی از نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت؛

از نوید پیشرفت علوم اسلامی تا لزوم تأسیس انجمن های علمی در رشته های جدید

از نوید پیشرفت علوم اسلامی تا لزوم تأسیس انجمن های علمی در رشته های جدید
نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سبحانی و انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه‌های علمیه، همراه با انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان امروز غروب۲۰ خردادماه ۱۴۰۲، در محل بنیاد بین المللی امامت قم برگزار شد.نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت با انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان برگزار شد

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه با ابراز خوشحالی از تأسیس انجمن علمی امامت به عنوان یکی از زیر رشته های علم کلام، یکی از شاخص های پیشرفت علوم را تعامل و ارتباط علوم مختلف با هم و تولید رشته های جدید علمی دانست و افزود: مثلا در گذشته یک پزشک همه کارهای مربوط به درمان  از جمله دندان پزشکی، عمل جراحی و درمان سرماخوردگی و... را انجام می داد اما امروز هر کدام از آن کار ها دارای یک رشته تخصصی است؛ هرچه علم رشد کند رشته های بیشتر تخصصی به وجود می آید و یکی از نشانه های رشد و پیشرفت همین تکثر علوم است.

وی در ادامه تأسیس انجمن های علمی حوزه را زمینه ساز تعمق در علوم و در نتیجه به وجود آمدن رشته های جدید عنوان کرد و اظهار داشت: هرچه به عمق علوم دست پیدا کنیم قهرا رشته های بیشتری به وجود می آید.

حجت الاسلام هاجری پیرامون اهمیت تأسیس انجمن های علمی در رشته های جدید توضیح داد: در دانشگاه حدود ۶۰۰ انجمن علمی فعالیت می کند اما در حوزه فعلا ۲۰ انجمن وجود دارد و این برای ما یک ضعف است که فقط در علوم پایه  نظیر قرآن، حدیث، کلام و... انجمن علمی داریم؛  باید به جایی برسیم که از هرکدام از این علوم اصلی، رشته های مختلف و جزئی تری پدید آید تا منجر به رشد علوم اسلامی و انسانی در کشور شود.

وی در پایان سخنان خود از تأسیس انجمن های علمی جدید در حوزه خبر داد که نوید سرعت گرفتن پیشرفت علوم اسلامی را می دهد.

نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت با انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان برگزار شد

در ادامه این جلسه، نماینده هیأت موسس انجمن امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی با اشاره به حضور برخی از بزرگان علم کلام نظیر حجج اسلام والمسلمین برنجکار، خسروپناه، انصاری، رفیعی، نجارزادگان در هیأت تأسیس انجمن امامت، از اهمیت به وجود آمدن این انجمن خبر داد و گفت: ما در عرصه امامت عقب افتادگی زیادی داریم؛ انجمن های علمی کارکردی فراتر از موسسات تخصصی دارند و آن ایجاد هم افزایی میان مجامع علمی و مراکز آموزشی است.

وی با تأکید بر این موضوع که فعالیت در انجمن ها به صورت آزاد و افتخاری است، بیان داشت: انجمن هایی موفق هستند که هیئت مدیره آن از افرادی با انگیزه درونی و مخلص تشکیل شده باشد تا موجب رشد و شکوفایی انجمن شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در پایان به نحوه انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان اشاره کرد و گفت: هیأت رئیسه متشکل از هفت نفر است که شش نفر آن از طریق انتخابات مجمع عمومی و یک نفر باقی مانده توسط اعضای موسس انتخاب می شود، همچنین انجمن دارای دو بازرس و یک عضو علی البدل بازرسی خواهد بود.

نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت با انتخاب هیأت رئیسه و بازرسان برگزار شد

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، فرآیند رأی گیری و شمارش آراء آغاز شد که از میان 15داوطلب هیئت رئیسه و شش نفر داوطلب بازرسی انجمن، به ترتیب آراء اخذ شده حجج اسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی، رضا برنجکار، فتح الله نجارزادگان، عبد المجید زهادت، حمید رضا محمدی، محمد فرید انصاری به عنوان هیأت رئیسه انجمن و حجج اسلام محمد حسین نصیری و مرتضی علیزاده نجار به عنوان بازرسان و حجت الاسلام سید مصطفی میرباباپور به عنوان عضو علی البدل بازرسان انتخاب شدند.

ارسال نظرات