۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۳۴۰۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

شهید مطهری، زنده ترین شهید انقلاب

شهید مطهری، زنده ترین شهید انقلاب
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد شهدا را انتشار سیره عملی آنها در جامعه دانست و گفت: زنده ترین شهید انقلاب شهید مطهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره یادواره شهید دهقان، گفت: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن شهدا انتشار سیره عملی شهدا در جامعه است.

وی نگارش سیره عملی و صفات دینی و ارزشی شهید و انتشار آن‌ها در قالب کتاب را بسیار با ارزش دانست و افزود: زنده‌ترین شهید انقلاب شهید مطهری است، چرا که تالیفات ایشان در جامعه جاری و ساری است.

به گفته وی برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی معتقد هستند تالیفات شهید مطهری هشتاد درصد از شبهات امروز جامعه را پاسخ می‌دهد و برای همین است که شهید مطهری زنده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان انتشار آثار شهدا و یا روایت سیره عملی شهدا را از جمله راه‌های زنده نگهداشتن یاد شهدا و معرفی نماد کامل یک مسلمان دانست و اظهار داشت: کتاب شهید ابراهیم هادی یا کتاب آب هرگز نمی‌میرد مصداقی از این آثار است.

وی افزود: نویسنده کتاب از سوی شهید انتخاب شده است و نگارش کتاب، سیره معنوی شهید رزق معنوی نویسنده است چرا که کتاب برای همیشه خواهد ماند و مطالعه آن برای نویسنده حسنه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه همسر شهدا به گردن شهدا حق بزرگی دارند، اظهار داشت: مادر، مادرزن و همسر نسبت به ما حق دارند از این رو پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، اگر به اندازه تعداد ریگ‌های بیابان به مادر خدمت کنید نمی‌توانی یک روز از روز‌هایی که در رحم مادر بودید را جبران کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) می‌فرماید زندگی به چهار قسمت مناجات با خدا، کار، دیدار با برادران مورد اعتماد برای بیان عیوب یکدیگر و لذت حلال است، تأکید کرد: وظیفه امروز ما فراهم کردن لذت حلال در جامعه برای جوانان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهید دهقان عامل به اذان گفتن بود، یادآور شد: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، اگر مردم ثواب ایستادن در صف اول نماز جماعت، اذان گفتن ورفتن به نماز جمعه را می‌دانستند برای انجام دادن آن با هم دعوا می‌کردند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و آیت الله قاضی نیز می فرماید، اگر می‌خواهید به مقامات عالی برسید مراقبت بر نماز اول وقت داشته باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات