۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۳۳۸۹۲
استاد جامعه الزهرا تأکید کرد؛

ضرورت تحلیل مناسب در مواجه با ترفندهای دشمنان

ضرورت تحلیل مناسب در مواجه با ترفندهای دشمنان
استاد جامعه الزهرا(س) یکی از ترفندهای دشمن را ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق خاستگاه آن یعنی حوزه و روحانیت و مساجد عنوان کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم فاضل، مدیر طرح مطالعاتی شهید مطهری و از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام در جلسه بصیرت افزایی طلاب با اشاره به راه های دستیابی به حوزه انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: یکی از ترفندهای دشمن ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق خاستگاه آن یعنی حوزه و روحانیت و مساجد است و برای این کار می کوشد تا تفکر انقلابی را از جامعه روحانیت حذف کند و مساجد را به پایگاه های خنثی نسبت به نظام و انقلاب تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلی انقلاب و نظام اسلامی از اندیشه امثال شهید مطهری نشات گرفته و آینده انقلاب هم به دست شهیدمطهری ها رقم می خورد اظهار داشت: ضرورت آشنایی با اندیشه ها و دیدگاه های شهید مطهری و امامین انقلاب برای همین است از این رو رهبر انقلاب در دهه ۶۰ بر جریان خط فکری شهید مطهری در جامعه و در میان نسل جوان تاکید داشتند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: اگر در خط فکری شهید مطهری باشیم طلبه انقلابی خواهیم بود و حوزه مان حوزه انقلابی می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی خط شهید مطهری را خط حساسیت در مقابل تفکرات التقاطی، یکسان دیدن شرق و غرب در دشمنی با اسلام و بازگرداندن کرامت و شخصیت زن مسلمان می دانند از این رو طلبه ای که تنها دنبال درس خواندن باشد و در مقابل حرکات نفوذی دشمن در اسلام و انقلاب حساسیتی نداشته باشد و در برابر انحرافات موضع گیری بجا و بهنگام نداشته باشد بی گمان در خط مطهری تعریف نمی شود.

استاد فاضلی بیان داشت: اگر امروز در دفاع از حق تزلزل داشته و نسبت به مسائل تحلیل درست نداشته باشیم نمی توانیم خار چشم دشمنان باشیم و ناگفته نماند که بسیاری از مشکلات جامعه ما در حالا حاضر به همین خاطر است.

وی تصریح کرد: در خط فکری شهید مطهری، مسئولیت معلمی از هر مسئولیت اجتماعی بالاتر و مهمتر است، چرا که معلم تربیت کننده نسل است و تفکری که او به دانش آموز منتقل می کند در جامعه جریان می یابد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: از منظر شهید مطهری تداوم انقلاب شروطی دارد که یکی از آنها عدم سلب آزادی های به حق جامعه است، زیر سلطه شرق و غرب رفتن به معنای بردگی برای حکومت های دیگر و بزرگترین سلب آزادی است در حالی که تمام هدف ما، ایجاد جامعه توحیدی و آزادی از قید بردگی بود.

وی حساس بودن نسبت به عدالت اجتماعی و تحت تاثیر مکاتب ماتریالیستی نبودن را از دیگر شروط تداوم انقلاب در دیدگاه شهید مطهری عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما مطالعه آثار شهید مطهری و ورود عالمانه به عرصه جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات جامعه و جوانان است.

 

ارسال نظرات