۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۷۳۳۶۰۰
در جشنواره هنر آسمانی صورت می گیرد؛

پذیرش آثار هنری طلاب با موضوع هوش مصنوعی

پذیرش آثار هنری طلاب با موضوع هوش مصنوعی
در دهمین دوره جشنواره هنر آسمانی بخش ویژه هوش مصنوعی و فناوری های هوشمند در نظر گرفته شده است که طلاب می توانند آثار تولیدی خود را در این زمینه ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی قربانی مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه هوش مصنوعی حوزه های علمیه ترویج و تبلیغ آموزه‌های دینی را از رسالت های مهم حوزه های علمیه برشمرد.

وی گفت: این رسالت والا و ارزشمند از دیرباز مورد توجه عالمان و بزرگان دین بوده و در اعصار مختلف، متناسب با فرهنگ و زبان مردمان آن و با استفاده از قالب‌ها و ابزارهای گوناگون انجام می‌شده است؛ در دنیای کنونی که عصر فناوری اطلاعات و فناوری‌های هوشمند نام دارد، تبلیغ دین نیز معطوف به بهره‌گیری از این مهم است.

حجت الاسلام قربانی با تأکید بر اینکه هر میزان انسان در کشف، تولید و توسعۀ علوم و فنون جدید گام بردارد، به همان میزان باید عرصه‌های جدید تبلیغ و ترویج فرهنگ دین کشف شود، تصریح کرد: لازم است از روش‌های نوین تبلیغی، بهره‌گیری شود. هنر و هوش مصنوعی یکی از ابعاد و اقسام مهم، پویا و اثرگذار تبلیغ است که در جهان امروز «تبلیغ هنرمندانه» اهمیت فراوان دارد.

وی با اشاره به شروع جشنواره‌های هنری مختلف از دهه اواخر دهه 60 در حوزه های علمیه، تشکیل جشنواره هنر آسمانی در سال 84 را یادآور شد و افزود: اکنون با گذشت نزدیک به دو دهه از این رویداد هنری، نهمین دورۀ این جشنواره در حال برگزاری است و آثار ارسالی طلاب هنرمند به این جشنواره، نشان از رشد و شکوفایی آن دارد.

مدیر تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با اعلام دریافت نزدیک به 16 هزار اثر در طول ادوار جشنواره هنر آسمانی یادآور شد: در کنار فعالیت‌های هنری مختلف در حوزه‌های علمیه، سیاست‌گذاری هایی مانند برنامه‌ریزی نظام جامع هنر حوزه‌های علمیه، تأسیس شورای سیاستگذاری هنر حوزه انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه فناوری‌های هوشمند هنر میتواند زمینۀ گفتمان‌سازی، جریان‌سازی، آموزش، پژوهش و تبیین صحیح و اثرگذار باشد، ابراز داشت: هوش مصنوعی و فناوری‌های هوشمند یکی از بخش های مهم جشواره دهم هنر آسمانی در نظر گرفته شده که آثار مختلف هنری به ویژه آثار نمایشی می توانند در آن شرکت کنند.

بخشی از فراخوان مدیر تبلیغ حوزه های علمیه به شرح ذیل است:

هنرمندان حوزوی با تولید آثار هنری و بهره‌گیری از هنر متعالی می‌توانند نقش بسزایی در تبیین و ترویج مباحث مختلف داشته باشند. از این روی در دهمین جشنوارۀ هنر آسمانی که اواسط سال جاری آغاز خواهد شد هوش مصنوعی یکی از موضوعات بخش ویژۀ آن خواهد بود تا آثار هنری طلاب دریافت گردد.

در این دوره، رشته‌های مختلف هنری زیر در دستور کار جشنواره هنر آسمانی قرار خواهد گرفت و طلاب هنرمند میتوانند آثار هنری خود را با موضوع «هوش مصنوعی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند:

1- فیلمنامه
2- نمایشنامه
3- بازی‌نامه
4- بازیگری
5- کارگردانی
6- تهیه‌کنندگی
7- تدوین(در محصولاتی همچون مستند، داستانی، پویانمایی و انیمیشن اعم از کوتاه و بلند و متناسب با سکوها و محیط‌های مختلف رسانه‌های مجازی)
8- طراحی
9- نقاشی
10- تصویرسازی
11- نگارگری
12- کاریکاتور
13- گرافیک
14- خوشنویسی
15- عکاسی

ارسال نظرات