۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۳۳۲۳۲
امام جمعه ملبورن:

تفرقه و افراط گرایی نقشه دشمن علیه وحدت ملت‌ها است

تفرقه و افراط گرایی نقشه دشمن علیه وحدت ملت‌ها است
امام جمعه ملبورن گفت: اندیشه‌های امام خمینی (ره) موجب همگرایی در جهان اسلام است و باید این افکار را به عنوان منبع الهام بخش استفاده کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته در شهر کانبرا پایتخت استرالیا با آرزوی توفیقات روزافزون و قبول طاعات برای مسلمین جهان در ماه مبارک رمضان، فرارسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمانان جهان از جمله جامعه اسلامی استرالیا تبریک گفت.

وی با تاکید بر نیاز به همسویی جهان اسلام برای دفاع از منافع مشترک و تشکیل جبهه مشترک علیه دشمنان به ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی، اظهار داشت: امام خمینی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران همواره دغدغه‌های جهان اسلام را مطرح کرده و اندیشه‌های ایشان امروز منبع الهام بخش برای جهان اسلام و ملت‌های آزادیخواه است.

وی تاکید کرد: پاشیدن بذر نفاق و ترویج افراط گرایی اهداف اصلی دشمنان مسلمین برای تخریب وحدت و ایجاد هرج و مرج در منطقه و جهان است لذا امت اسلامی باید نسبت به این دسیسه‌های شیطانی هوشیار باشد.

نماینده مجمع تقریب در استرالیا اظهار داشت: امروز تهاجم و جنایات بی‌پایان رژیم صهیونیستی بر هیچ کشور و فردی پوشیده نیست. مسلمانان جهان باید دشمنان خود را بشناسند و رویکرد محکمی علیه آنان اتخاذ کنند.

وی افزود: ماه رمضان ماه بندگی، تزکیه نفس و کسب قرب الهی است و امیدواریم خروجی عبادات ما در این ماه موجب سعادت و خوشبختی تک تک عزیزانمان و ملت‌های مسلمان شود.

حجت‌الاسلام وحیدی با ابراز تاسف نسبت به وضعیت اسفناک مسلمانان افغانستان، کشمیر، فلسطین، یمن و سایر کشورهای اسلامی در منطقه، گفت: حاکمان باید تعقل نشان دهند و جلوی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی پیش روی مردم خود را بگیرند.

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات