۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۳۳۱۷۲
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:

وصیت‌ نامه و گفتار شهدا در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود

وصیت‌ نامه و گفتار شهدا در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود
کشکولی با اشاره به انساز ساز بودن مکتب ایثار و شهادت، گفت: باید وصیت‌ نامه و گفتار شهید در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا لرستان، مرتضی کشکولی، پیش از ظهر امروز، در یادواره شهدای دانشجوی استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب نقش بسزایی داشته و دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه شهدا به عنوان نخبگان با خون خود پایه‌های انقلاب را تحکیم کردند، افزود: مجاهدت و شهادت پرهزینه است و انقلاب ما این هزینه را پرداخت کرده و آرمان‌ها را بدست آورده است.

وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر اینکه علم و ایمان باید با هم همراه باشد، عنوان کرد: اگر این امر محقق شود انسان‌سازی در دانشگاه رخ می‌دهد.

کشکولی ادامه داد: نسبت دقیقی بین دانشگاه، علم و شهید است و اما تاثیر معارف اسلامی از مجرای معبر شجاعت و شهادت سهل‌الوصول‌تر است.

وی با بیان اینکه مگر نه اینکه علم باید انسان را از جهل نجات و به نورانیت و کمال برساند، گفت: بهترین روش برای رشد و تعالی انسان مکتب ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه لرستان اظهار کرد: وصیت‌ نامه و گفتار شهید و آرمان‌های شهدا باید در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود و دائما مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌ها و کنگره‌های علمی دانشگاه حتما باید معطوف به جهاد و شهادت باشد تا راه برای انسان سازی باز کند، گفت: راهیان نور برای استاد دانشگاه و دانشجو باید فراگیرتر باشد.

کشکولی در پایان تأکید کرد: در شورای عالی انقلاب اسلامی پیگیری شود دو واحد انقلاب اسلامی به عنوان درس اجباری تعریف شود و در این صورت اطمینان حاصل می ‌شود که تلقی علم و ایمان از مجرای شهادت میسرتر شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات