۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۳۳۱۴۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

رسیدن به درجه عبودیت مقدمه‌ای برای رسیدن به تقوای الهی است

رسیدن به درجه عبودیت مقدمه‌ای برای رسیدن به تقوای الهی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه سحرخیزی ماه رمضان گنج است، گفت: سحرخیزی ماه رمضان را در مابقی ایام سال، حتی تا آخر عمر خود حفظ و آن را ادامه دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، صبح روز عید فطر که می‌شود منادی ندا می‌دهد برای گرفتن جوایز بروید.

وی افزود: نمازگزاران عید سعید فطر با حضور خود در نماز عید فطر عیدی خود را که فلاح و رستگاری که بالاترین درجه قرب به خداوند است دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان هدف متوسط خلقت را رسیدن به درجه عبودیت دانست و اظهار داشت: رسیدن به درجه عبودیت مقدمه‌ای برای رسیدن به تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان خداوند روزه را واجب کرده تا به مرحله دوم که تقوا است برسیم و تقوا نیز مقدمه‌ای برای رسیدن به فلاح و رستگاری است، گفت: امروز در نماز عید فطر رسیدن به مرتبه عالی هدف خلقت را از خداوند جایزه بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر حفظ دستاورد‌های ماه مبارک تا سال آینده و تا حتی تا پایان عمر تأکید کرد و افزود: گنج سحرخیزی ماه مبارک رمضان را در طول ایام سال و حتی تا آخر عمر خود حفظ و آن را ادامه دهید.

وی خواندن نماز شب را یکی از راه‌های رسیدن به قرب الی الله دانست و یادآور شد: کسی که نماز شب می‌خواند ۹ صف فرشته را به دنبال خود دارد که تعداد فرشتگان به اندازه‌ای زیاد است که شمارش آن‌ها غیر ممکن است.

به گفته وی خداوند به تعداد فرشتگانی که شمارش آن‌ها غیرممکن است درجه نماز شب خوان را نه تنها بی نهایت بالا می‌برد بلکه نماز شب خوان را هر شب ارتقاء درجه می دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: تلاوت قرآن را علاوه بر ماه مبارک رمضان در مابقی ماه‌های سال حداقل با تلاوت روزانه ۵ صفحه ادامه دهید و آن به روح پیامبر اکرم(ص) هدیه کنید تا خداوند به خاطر این هدیه، عمر انسان را با برکت کند.

به گفته وی وجود شهید مطهری به اندازه‌ای با برکت است که ۶۰ سال قبل بیش از ۶۰ کتاب نوشته است و کتاب‌های ایشان هنوز هم مبنای فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنیی با تأکید بر ادامه نماز اول وقت به ویژه نماز صبح بعد از ماه مبارک و در طول ایام سال گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، نماز صبح اول وقت رضوان الله است و نماز آخر وقت غفران الله است.

وی یادآور شد: خواندن نماز اول وقت سیره امام رضا(ع) است و صنایع بزرگ به کارگران خود فرصت ۱۰ دقیقه‌ نماز اول وقت داده شود، ضمن اینکه شهدا در وصیت نامه‌های خود به نماز اول وقت تآکید دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات