۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۳۲۰۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت مقابله با کشف حجاب با بکارگیری همه ابزارهای مردمی و قانونی

ضرورت مقابله با کشف حجاب با بکارگیری همه ابزارهای مردمی و قانونی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت مقابله با عارضه کشف حجاب با به‌کار گرفتن همه ابزارهای قانونی و مردمی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغان شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار که در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد، با بیان این که طلاب و مبلغان دو وظیفه در بعد فردسازی و دو وظیفه در بعد جامعه‌پردازی بر عهده دارند، گفت: در بعد نخست منادی ایمان بوده و وظیفه مومن‌ساختن مردم را عهده دار هستند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان در ایمان همه مردم سهم دارند، افزود: عملکرد نادرست این قشر می تواند در بی دینی و یا تضعیف ایمان مؤمنان اثرگذار باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت با دیدن یک بی حجاب باید از خود بپرسد که چه میزان در این دینی سهم دارد، تصریح کرد: عوامل مختلفی در این بی‌دینی مؤثر است و این حق‌الناس قابل جبران نیست چرا که فکر مردم منحرف شده است و آثارش ادامه‌دار خواهد بود.

وی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در رابطه با جامعه‌پردازی، اضافه کرد: اقامه دین نخسین وظیفه روحانیت است و طلاب و روحانیت متولیان دین هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در گذشته‌ تفکر اقامه دین کمرنگ بود و بیشتر به فتواها پرداخته می شد، خاطرنشان کرد: این مسأله مهم به همت امام راحل و با همکاری مردم از سال 42 به بعد اقامه نظام ولایی و دینی شکل گرفت که بزرگترین حادثه تاریخی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، جلوگیری از تفرقه در دین را دومین وظیفه جامعه روحانیت دانست و تصریح کرد: اقامه دین بیشتر از خود دین دشمن دارد و دشمنان ما برای ایجاد تفرقه برای شکستن پرچم و عمود دین و فروریختن خیمه دین تلاش می‌کنند و می‌خواهند که مسلمانان دین بی‌خطر یا بی‌سیاست داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مسأله برخورد با بی‌حجابی، اعلام کرد: ما نباید بگذاریم که چندصدایی و چند دیدگاهی در این خصوص به‌وجود بیاید، در حال حاضر کسانی هستند که تلاش می‌کنند که جامعه را به تفرقه بکشانند که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری ما حجاب را شرعی می‌دانیم و بی‌حجابی با مسائل سیاسی آمیخته شده اما دید ما این نیست که به بی‌حجاب‌ها برچسب بی‌دینی بزنیم، این دید مثبت نباید گرفته شود‌، این عده قلیل نیز دین‌دار هستند.

امام جمعه ساری، مسأله برخورد با بی‌حجابی و مدیریت آن را بسیار ظریف دانست و افزود: در جبهه انقلاب نیز نباید تفرقه ایجاد شود‌، باید یکپارچه و یکدست در مقابل عارضه کشف حجاب با به‌کار گرفتن همه ابزارهای قانونی و مردمی بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تبدیل اختلافات به وحدت در جلسات محلی را اقدامی زیبا عنوان کرد و اذعان داشت: نشست مشترک ائمه جماعات و جامعه روحانیت به ایجاد وحدت کمک می‌کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات