۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۱۹۰۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضرت خدیجه تمام اموال خود را صرف اسلام کرد

حضرت خدیجه تمام اموال خود را صرف اسلام کرد
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با اشاره به فداکاری‌های حضرت خدیجه(س) در راه اسلام، گفت: حضرت خدیجه اموال بسیار زیادی داشتند و همه آن را صرف اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد آقا علی بابا اصفهان، با بیان اینکه بسیاری از افراد از اینکه در آینده قرار است حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث بشود خبر داشتند، گفت: حضرت ام المؤمنین خدیجه نیز از این موضوع آگاه بودند و با ایشان با آگاهی از این موضوع ازدواج کردند.

وی در ادامه افزود: حضرت ابوطالب فرزند خود را با آگاهی از همین مسأله در زمانی که پیامبر اکرم(ص) 30 سال سن داشتند و مبعوث نشده بودند فرزند خود را به ایشان سپردند. زمانی که پیامبر اکرم(ص) در غار حرا مبعوث شدند امام علی(ع) نیز آنجا بودند و امام علی(ع) به ایشان فرمودند من جبرائیل را می‌بینم و صدای او را می‌شنوم، پیامبر اکرم(ص) به ایشان فرمود شما جانشین و وصی من هستی و امام علی(ع) اولین کسی بودند که به ایشان ایمان آوردند و نخستین بانویی که به ایشان ایمان آورد حضرت خدیجه بودند.

آیت الله مهدوی با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان از سوی کفار، اظهار کرد: اهل مکه برای اینکه کسی با پیامبر اکرم(ص) ارتباط پیدا نکند ایشان را در شعب ابی‌طالب حصر کردند و مانع دیدار افراد با ایشان می‌شدند و مانع خروج ایشان نیز می‌شدند، محاصره‌ای شبیه همین کاری که آمریکایی‌ها با کشور ما کرده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه اموال بسیار زیادی داشتند و همه آن را صرف اسلام کردند، تصریح کرد: این بذل مال برای اسلام کاری است که ما باید انجام بدهیم، خیرین باید عهده‌دار افطاری در مساجد باشند تا هم مردم جذب مسجد بشوند و هم به مؤمنین افطاری داده باشند، خواهش من این است که این افطاری هم ساده باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به روی پسران پیامبر اکرم(ص) حساس بودند و پس از فوت پسران ایشان می‌گفتند ایشان نسلی نخواهد داشت اما خداوند از طریق دخترشان نسل ایشان را ادامه دادند. حضرت خدیجه در زمان فوت‌شان از حضرت فاطمه(ص) درخواست کردند که از پیامبر بخواهند یکی از لباس‌های نماز پیامبر اکرم(ص) را به عنوان کفن ایشان استفاده کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات