۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۳۰۲۰۵
حجت الاسلام والمسلمین فاضل:

طلاب با ارتقای سطح دانش خود، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند

طلاب با ارتقای سطح دانش خود، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند
مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با آموزه های دینی، گفت: طلاب باید پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور روز جمعه با سفر به شهرستان ساوه در جمع حوزیان و مسئولان محلی، با تأکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با آموزه های دینی، بیان کرد: طلاب ابتدا خود علوم دینی را خوب بیاموزند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه با اشاره به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» تصریح کرد: هر چه در توان دارید به کار بگیرید تا دشمنان را بترسانید. در عرصه نظامی این قدرت بازدارندگی ایجاد شده است. در حیطه فرهنگی هم باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم.

در ادامه، خانم وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل و اساتید و طلاب و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: عبادت انسانها سه دسته است؛ گروهی خداوند را به خاطر شوق به بهشت عبادت می‌کنند که عبادت تاجرانه است؛ گروهی خداوند را از ترس دوزخ عبادت میکنند که عبادت زاهدان است و گروه دیگری هم خداوند را به خاطر شکر و سپاس عبادت می‌کنند که این افضل عبادات است؛ ما طلاب از آنجا که بر سر خوان کرم اهل بیت علیهم السلام هستیم مصداق عبادت کنندگان خداوند خواهیم بود.

وی گزارش مختصری از فعالیت های حوزه خواهران علمیه استان مرکزی ارائه داد و اعلام کرد: حوزه خواهران استان مرکزی چهارمین استان فعال در کشور است.

به گفته مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی شهرستان ساوه دارای 5 مدرسه علمیه خواهران است که مدرسه فاطمة الزهرا سلام الله علیها در بین این مدارس شاخص است.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه هم در این نشست اظهار کرد: برگزاری مشترک برنامه ها توسط مدارس علمیه شهرستان از امتیازات بارز است.

وی گزارش کوتاهی از تاریخچه مدارس علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها و ریحانه الرسول(س) ارائه داد.

در ادامه مراسم از موسس مدارس علمیه ساوه آقایان جواد مقدم و محمد مقدم و خیرین خانم اعظم السادات رضوانی و خانم رضوان مقدم با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

طلاب نخبه مدارس علمیه خواهران ساوه هم در این مراسم تجلیل شدند.

ارسال نظرات