۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۲۶۶۵۵

حضور مراجع و علما در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله مصباح

حضور مراجع و علما در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله مصباح
مراسم دومین سالگرد رحلت عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی با عنوان«استاد فکر» با حضور مراجع و علما در حرم حضرت معصومه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت و تجلیل از تلاش های آیت الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» امشب، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و نمایندگان بیوت سایر مراجع عظام حضور داشتند؛ همچنین آیت حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور داشت.

از دیگر علمای حاضر در این مراسم با شکوه آیات فیاضی، غروی، عبدالهی و مدرسی یزدی بودند که آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

وی با تجلیل از مجاهدت های علامه مصباح گفت: در طول حیات علمی شیعه علمای زیادی خدمت گذاری کردند و در آسمان علم و تقوا درخشیدند اما فقط برخی از آنها نسبت به دیگران برجسته شدند و به گونه ای دیگر بروز یافتند.

آیت الله مدرسی در ادامه افزود: عالم به زمانه بودن از ویژگی هایی است که در روایات ما به آن تأکید فراوان شده است و سبب می شود عالمی نسبت به دیگر عالمان سرآمد شود؛ آیت الله مصباح یزدی در طول حیات علمی خود ثابت کرد که زمان شناس است و زمانه و موقعیت هایش را می شناسد و فرصت ها را از دست نمی دهد.

آیت الله مصباح یزدی بهمن سال ۱۳۱۳ دیده به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت علمی و عملی و تربیت صدها شاگرد و استاد در زمینه های مختلف علوم حوزوی و اسلامی و تالیف آثار و کتب ارزشمند، دیماه سال ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در حرم کریمه اهل بیت(ع) و در جوار مرقد مرحوم حضرت آیت الله بهجت به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات