۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۲۶۵۲۹
در قرار سه شنبه ها مطرح شد؛

شهید محمدحسین؛ مبارزه از سوریه تا قلب تهران

شهید محمدحسین؛ مبارزه از سوریه تا قلب تهران
فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی این هفته میزبان خانواده شهید محمدحسین حدادیان بود تا مادر شهید از ویژگی های فرزندش برای مخاطبین بگوید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیزدهمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی، عصر سه‌شنبه با حضور محمدعلی جعفری نویسنده کتاب "آرام جان" و خانواده شهید محمدحسین حدادیان در مجتمع ناشران قم برگزار شد.

محمد‌علی جعفری درباره علت نگارش کتاب آرام‌ جان گفت: من تازه کتاب عمار حلب _درباره زندگی شهید محمدحسین محمدخانی_ را نوشته بودم و مشغول نگارش کتاب سربلند _درباره زندگی شهید محسن حججی_ بودم. یک بنده خدایی چندین‌بار در فضای مجازی به من پیام داد که شما که کتابی درباره محمدحسین محمدخانی نوشتید و ما خیلی این کتاب را دوست داریم. اگر آن محمدحسین در سوریه شهید شده، ما یک محمدحسین می‌شناسیم که در قلب تهران به‌شهادت رسیده و ای کاش شما کتابی درباره این شهید هم بنویسید.

وی افزود: بر این باورم که باید روزی ما بشود تا درباره یک شهید بنویسیم. باید شهدا به ما اجازه بدهند تا وارد ساحت زندگی‌شان شویم و زندگی‌شان را روایت کنیم. خب، من هیچ شناختی راجع‌به شهید حدادیان نداشتم. کتاب سربلند در تهران رونمایی شد. خانمی جلو آمد تا کتاب را برایشان امضا کنم. گفت من همانی هستم که چندبار به شما پیام دادم تا درباره شهید حدادیان کتابی بنویسید. اصرارشان برای من جالب بود. گفتند ما با خانواده شهید همسایه هستیم و اگر شما بخواهید، هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهم. ایشان زحمت کشیدند و هماهنگی‌ ملاقات با خانواده شهید را انجام دادند و بعد از چند جلسه ملاقات با خانواده و دوستان شهید کتاب نوشته شد.

پدر شهید حدادیان تصریح کرد: نوشتن کتاب شهید حدادیان خیلی سخت بود. فشارهای مختلفی روی ما بود. همکاری‌هایی که از جانب دولت وقت صورت نمی‌گرفت. فشارهایی که در رابطه‌با باز شدن خانقاه دراویش بود. چون در حادثه‌ خیابان پاسداران چهارنفر شهید و حدودا صد نفر مجروح شدند. از آن صد نفر اکنون شش نفر جانباز هستند. تعداد صفحات کتاب بیش از این بود، آقای جعفری مطالب را قبل از چاپ به ما دادند. برخی از مطالبی که دوستان شهید گفته بودند و مستنداتی نسبت به آن نداشتیم حذف شد.

وی درباره فرقه صوفیه تصریح کرد: فرقه صوفیه مورد لعن امام هادی علیه‌السلام بوده و امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اگر شیعیان ما این‌ها (فرقه صوفیه) را انکار نکنند، از ما نیستند. در کشور ما فرقه صوفیه حدودا ۲۴ شاخه دارد و مهم‌ترین آن‌ها فرقه دراویش گنابادی هستند و این‌ها به نوعی پیاده‌نظام دشمن هستند. این فرقه یک فرقه انحرافی است. فرقه‌ای که تعداد زیادی از جوانان ما را به سمت خود کشاند. جنايات زیادی را مرتکب شدند؛ ولی هیچ‌گونه ردپایی از خودشان به‌جا نمی‌گذاشتند، تا اسفند سال ۹۶ که دست به این جنایت زدند و دستشان رو شد.

پدر شهید حدادیان خاطرنشان کرد: سه روز بعد از شهادت محمدحسین، مقام معظم رهبری هیئتی را به خانه ما فرستادند. ۱۴ روز بعد از شهادت خودشان تشریف آوردند و سه بار از شهید _محمدحسین حدادیان_ به‌عنوان نور یاد کردند. مقام معظم رهبری درباره نوع شهادت محمد‌حسین فرمودند: این نوع شهادت‌ها خیلی سخت است؛ ولی دارای آثار و برکاتی است که در آینده خواهیم دید.

مادر شهید حدادیان درباره فرزندش اظهار داشت: من محمدحسین را در یک جمله و به‌صورت کامل معرفی می‌کنم؛ یک جوان مؤمن انقلابی. حالا شما مؤمن و ایمان داشتن را باز بکنید، انقلابی بودن را هم باز بکنید. سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست. محمدحسین در همین سن جوانی، زندگی سیاسی عبادی و اجتماعی فردی خاصی برای خودش داشت. نمی‌گویم کارهای آنچنانی انجام می‌داد؛ اما طوری زندگی کرد که منی که شاید سه برابر او عمر کردم، هنوز هم به او می‌گویم که محمدحسین، به گرد پای تو هم نمی‌رسم. چون عاشق حضرت زهرا بود و من فکر می‌کنم محمدحسین همه این‌ها را به‌خاطر عشق به حضرت زهرا به‌دست آورد. شهادت محمد‌حسین در شب شهادت حضرت زهرا بود و امسال هم تولد و شهادتش گره خورده با تولد و شهادت حضرت زهرا.

وی تأکید کرد: رزق شهادت را به‌همین راحتی‌ها به هر کسی نمی‌دهند. باید تلاش کرد، باید دوید. برای رسیدن به این رزق باید بی‌خواب و خور شد. محمدحسین با همین فضای مجازی زندگی کرد. همیشه تحسینش می‌کردم که فضایی چون اینستاگرام او را قفل نکرده. با وجود فضای مجازی پاک زندگی کرد. الحمدلله ما این‌ها را از محمدحسین دیدیم و می‌توانیم به جوان امروز بگوییم؛ جوان عزیز، از محمدحسین گفتن، از شهید دهه پنجاه و شصت نیست، دهه هفتاد است، در دهه‌ای که شما دارید در آن زندگی می‌کنید.
در پایان این جلسه از کتاب جدید محمدعلی جعفری با عنوان "وزیر قلابی" رونمایی شد.

علاقه‌مندان جهت مشاهده وتهیه کتب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه نمایند

ارسال نظرات