۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۲۶۱۰۸
نویسنده کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم»؛

لزوم اهتمام طلاب علوم دینی به حفظ و فراگیری احادیث

لزوم اهتمام طلاب علوم دینی به حفظ و فراگیری احادیث
حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: باید حوزه‌های علمیه در جمع آوری و ترویج احادیث معصومان(ع) و فراگیری روایات به طلاب علوم دینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر طبسی نویسنده کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» در مراسم رونمایی از کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» و کتاب «الرسائل فی الفقه و الاصول» که امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به ارائه سخنانی درباره کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» پرداخت و با اشاره به شیوه های استدلال ائمه معصومان(ع) بیان داشت: شیوه استدلال ائمه معصومان(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است و کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» که از برکت وجود حوزه های علمیه، انقلاب اسلامی و خون شهیدان است، قرآن و عترت، حدیث و استدلال است که جمع آوری و تدوین شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: آیت الله فاضل لنکرانی درباره ایام فاطمیه می فرمود یکی از آرزوهای من این است که فاطمیه مانند محرم و عاشورا شود و آرزوی دوم من نیز این است که مردم به این ایام شوق و اشتیاق نشان دهند.

نویسنده کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» بیان داشت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی می‌فرمود مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) همین بس که با وجود اینکه سال های زیادی با پیامبر گرامی اسلام(ص) می زیسته است؛ اما روایات بسیار محدودی از ایشان در تاریخ برجای مانده است.

وی در ادامه افزود: ذهبی در کتاب سیر أعلام النبلا از حضرت فاطمه زهرا(س) تنها ۱۸ حدیث نقل کرده است که تنها یک حدیث آن متفق علیه است؛ اما از عایشه همسر رسول گرامی اسلام(ص) تعداد ۲۲۱۰ حدیث نقل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی بیان داشت: این که چرا از حضرت زهرا(س) مقداری محدود و اندک حدیث نقل شده است، به این دلیل است که یکی از اهداف بنی امیه در طی 100 ساله منع نقل حدیث این بود که هرچه می توانستند احادیث مربوط به ائمه معصومان(ع) و حضرت زهرا(س) را حذف کرده و از بین ببرند.

نویسنده کتاب «تمسک العترة الطاهرة بالقرآن الکریم» در پایان با اشاره به لزوم فعالیت های حوزه در بحث احادیث و فراگیری آن در بین طلاب بیان داشت: باید حوزه‌های علمیه در جمع آوری و ترویج احادیث معصومان(ع) و فراگیری روایات به طلاب علوم دینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و از تالیفات در این موضوعات حمایت و پشتیبانی کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
طیب الله
1
0