۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۲۵۸۴۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

ایجاد اغتشاش و جنگ داخلی در ایران، راهبرد اساسی آمریکا

ایجاد اغتشاش و جنگ داخلی در ایران، راهبرد اساسی آمریکا
حجت‌الاسلام احمدی گفت: عوامل بسیاری سبب نقش‌آفرینی نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در اغتشاشات اخیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب مدارس علمیه استان، اظهار داشت: نظام سلطه جهانی از اول انقلاب اسلامی با مشکل بزرگ و سد پولادین جمهوری اسلامی ایران در برابر توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی مواجه بود.

وی افزود: از جمله عواملی که رژیم صهیونیستی با آن مشکل داشت افزایش عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری وبرتری دست حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در لبنان است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: تقویت ائتلاف جبهه مقاومت عراق در برابر جریان غربی سعودی هم از عوامل دیگر خشم صهیونیست‌ها نسبت به ایران و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: تقویت و موفقیت ائتلاف گروه‌های شیعه مقاومت و حشدالشعبی بعد از تحرکات جریان صدر، به معنای پیروزی آن‌ها در تشکیل حکومت ائتلافی عراق و هم‌پیمان شدن آن با جمهوری اسلامی ایران علیه محور غربی عبری و عربی است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: ازاین‌رو آمریکا تمام تلاش خود را برای انحلال پارلمان عراق و عدم تشکیل دولت ائتلافی شیعه انجام داد همچنین تصمیم گرفت قبل از اینکه دولت ائتلافی همسو با محور مقاومت در عراق شکل بگیرد؛ با ایجاد اغتشاش و آشوب در ایران و تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، عملاً گروه‌های شیعی همسو با ایران را در مقابل یک عمل انجام‌شده، برای پذیرش خواسته آمریکا در عراق قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت مقاومت انصار الله یمن در برابر ائتلاف رژیم‌های عربستان و امارات عامل مهم دیگری برای خشم نظام سلطه از ایران است.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: تجربه دو سال اخیر نیز نشان داده که هرگاه انصار الله با موشک و پهباد به تأسیسات نفتی و گازی عربستان و امارات حمله کرده، جریان انتقال نفت و گاز به غرب مختل شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین آشوب و اغتشاش داخلی بهترین راهبرد از نظر آمریکا است؛ چراکه آمریکا به‌شدت به دنبال آتش‌بس پایدار و آرامش منطقه به‌منظور برقراری امنیت برای صادرات نفت و گاز به غرب است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا به‌منظور تحمیل طرح آتش‌بس موردنظر به انصار الله یمن، ابتدا با اجرای راهبرد فوق‌الذکر و ایجاد آشوب و اغتشاش علیه جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین حامی مقاومت را از پای درآورد و یا آن را تضعیف کند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هدف صهیونیست‌ها از ایجاد اغتشاش و آشوب علیه جمهوری اسلامی ایران تضعیف نظام اسلامی و به‌تبع آن تضعیف انصار الله است تا آن‌ها بدون حامی مانده و مجبور به پذیرش شرایط عربستان و امارات و محور غربی عبری و عربی شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات