۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۲۳۱۴۰

کتاب "معارف اسلامی" به زبان انگلیسی در کشور هندوستان منتشر شد

کتاب
به همت انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) کتاب "معارف اسلامی " به زبان انگلیسی در کشور هندوستان منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) کتاب "معارف اسلامی " به زبان انگلیسی در کشور هندوستان منتشر شد.

اثر مذکور که به قلم آقایان محمد سعیدی مهر، امیر دیوانی، محسن جوادی و علیرضا امینی نگاشته شده است درس‌نامه‌ای از عقايد و باورهای شيعه اماميه در ساحت‌های مختلف مباحث اصول دين است.

مولفان اثر در مقدمه به تبيينی از نقش دين در حل بحران‌های فکری پيش روی انسان در عصر حاضر پرداخته اند. سپس، راه‌های خدايابی و خداشناسی و حوزه‌های مختلف انسان‌شناسی و جهان‌شناسی و همچنين، چيستی حقيقت انسان و مرگ از ديدگاه قرآن، رهيافت‌های مختلف فلسفی در باب جاودانگی انسان و مختصات زندگی اخروی در نگاه قرآن مورد تحليل قرار گرفته است.

در گام بعدی، باورداشت‌های شيعه در عرصه‌های مختلف نبوت، امامت و بررسی حيطه اختيارات عالمان دينی مورد توجه قرار گرفته که تفصيل مطالب در باب ولايت مطلقه فقيه و رابطه آن با قانون و جمهوريت نظام و جايگاه آن در قانون اساسی ايران از ويژگی های اين بخش از کتاب است.

شایان ذکر است ترجمه کتاب مذکور ـ به سفارش اداره ترجمه مجمع ـ توسط جناب آقای ابوذر احمدی به زبان انگلیسی در دو جلد مجموعاّ 542 صفحه انجام شده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در کشور هندوستان به تعداد 1000 نسخه چاپ و منتشر نموده است.

ارسال نظرات