۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۲۱۸۴۹
شیخ نعیم قاسم:

رئیس‌جمهور آینده لبنان باید معتقد به معادله «ارتش، ملت و مقاومت» باشد

رئیس‌جمهور آینده لبنان باید معتقد به معادله «ارتش، ملت و مقاومت» باشد
نعیم قاسم ضمن اشاره به توطئه سفارتخانه‌ها برای روی کار آوردن یک رئیس جمهور غیرملی در لبنان تاکید کرد که رئیس جمهور آینده کشور باید فردی میهن‌پرست و قدردان مقاومت باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در یک مراسم یادبود در بیروت به مبارزات رزمندگان مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری اشاره کرده و گفت، جنگ در سوریه (علیه تروریسم) کار مدبرانه و عاقلانه‌ای بود؛ زیرا ما در موقعیتی جنگیدیم که از بسیاری از مواضع نزدیک دفاع کردیم و با این کار سوریه همچنان به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از محور مقاومت و در راس آن باقی ماند. هرگونه ضربه به هریک از اعضای محور مقاومت، ضربه به کل این محور بوده و هر موفقیتی برای اعضای آن یک پیروزی برای همه محور مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد، ما زمانی که در سوریه می‌جنگیدیم از رشد و تثبیت هسته‌های تکفیری جلوگیری کردیم؛ زیرا امکان ورود آنها به لبنان از شرق و شمال وجود داشت و جنگ با آنها در داخل لبنان بسیار دشوار می‌شد، چرا که طرف‌های زیادی از آنها حمایت می‌کردند. ما زمانی که به سوریه رفتیم توانستیم تکفیری‌ها را چه در سوریه و چه در لبنان نابود کنیم. این یکپارچگی که بین ما و سوریه و عراق وجود داشت به نابودی پروژه خطرناک تکفیری کمک کرد؛ تکفیری‌هایی که خدا را نمی‌شناسند و توسط آمریکا و اسرائیل و کشورهای بزرگی که حامی بی‌عدالتی و ظلم و انحراف هستند تامین مالی می‌شدند. در نهایت آنچه که اتفاق افتاد به عزتمندتر و قوی‌تر شدن لبنان و حفظ امنیت آن کمک کرد.

این مقام حزب‌الله در ادامه گفت، برخی نمی‌خواستند که ما در سوریه با تروریست‌ها بجنگیم و می‌گفتند سوریه و لبنان و فلسطین و عراق را به حال خودشان رها کنید؛ این منطق قدیمی انگلیسی‌ها و همه مستکبران و استعمارگران جهان است. ما از آنها سوال می‌کنیم که آیا ظالمان جهان حق دارند کنار یکدیگر جمع شوند اما ما حق نداریم در کنار هم از سرزمین و کرامت و عزت و آزادی و آینده فرزندانمان دفاع کنیم؟

وی تصریح کرد، این طرف‌ها می‌گویند که شما از ضوابط فراتر رفته‌اید؛ بله ما از ضوابط استکبار و شیاطینی که به دنبال محاصره ما هستند فراتر رفته و به سراغ ضوابط کرامت و حق و آزادی رفتیم و به لطف خدا پیروز شدیم و انشاءالله این مسیر را ادامه خواهیم داد. لبنان بدون مقاومت نمی‌توانست سرزمین خود را آزاد و اشغالگران صهیونیست را وادار به عقب‌نشینی کند. همچنین اگر مقاومت نبود لبنان به حقوق نفتی و گازی خود در دریا نمی‌رسید.

معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد، درباره صداهای مخالف مقاومت باید گفت که آنها اشغال لبنان را به آزادی آن توسط حزب‌الله ترجیح می‌دهند و برخی نیز وابسته به سفارتخانه‌ها بوده و همه دغدغه آنها این است که سفارتخانه‌ها را راضی نگه دارند؛ حتی اگر لبنان و مردمش نابود شوند. آنها نگران این هستند که مبادا لبنان آزاد و مستقل باشد.

شیخ نعیم قاسم خطاب به کسانی که ادعای حاکمیت و آزادی و استقلال دارند گفت: آنچه که می‌گویید برای ما ترجمه کنید. حاکمیت و آزادی استقلال شعار و آواز نیست که در منبرها بخوانید؛ بلکه مبارزه در برابر دشمن و فداکاری برای کشور با جان و مال است. ما سوال می‌کنیم برخی از مدعیان حاکمیت در لبنان چه کاری جز ایجاد هرج و مرج و تحریک‌آفرینی به درخواست آمریکا و حمایت از بیگانگان در برابر مردم کشورشان کرده‌اند؟ این افراد غیر از ایجاد بی‌ثباتی و فتنه و بالابردن صداهای ناعادلانه و اعمال شنیع در لبنان چه کاری انجام داده‌اند؟ ما فقط صدای فریادهای آنها را می‌شنویم. پس بیایید و بگویید کجا برای لبنان جنگیده‌اید؟

معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد، بله عده‌ای در لبنان برای خودشان جنگیدند تا به حساب کشور دستاوردهایی کسب کنند اما مقاومت به حساب خودش و برای منافع لبنان جنگید و دستاوردهایی برای کشور به دست آورد. اگر ما در کشوری بودیم که به خودش احترام می‌گذارد، رزمندگان مقاومت از نظر مالی و سیاسی و رسانه‌ای از جانب دولت حمایت می‌شدند؛ چرا که آنها نماینده نیروهای کشور و پروژه دفاع از استقلال و آزادی لبنان هستند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه به پرونده سیاسی لبنان اشاره کرده و اظهار داشت، کشور به سمت انتخاب رئیس جمهور جدید پیش می‌رود و ما در حزب‌الله هنوز نتوانسته‌ایم با برخی احزاب بر سر فردی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری آینده به توافق برسیم؛ فردی که قابل قبول و دارای ویژگی‌های مناسب باشد. اگر فراکسیون‌ها نتوانند بر سر نام رئیس جمهور آینده به توافق برسند پارلمان نمی‌تواند رئیس جمهور را انتخاب کند.

وی افزود، ما می‌خواهیم که در کنار سایر نیروهای کشور بر سر انتخاب رئیس جمهوری که به مکمل بودن نقش ارتش و ملت و مقاومت معتقد است و بر روی یک برنامه روشن برای نجات کشور کار می‌کند به توافق برسیم. ما نمی‌پذیریم که رئیس جمهور یک ابزار آمریکایی برای خدمت به اسرائیل در مقابله با لبنان و ملت این کشور و مقاومت باشد. ما همچنین قبول نمی‌کنیم رئیس جمهوری سر کار بیاید که پر از کینه است. کسانی که یک رئیس جمهور چالشی معرفی می‌کنند نمی‌خواهند کشور رئیس جمهور ملی داشته باشد؛ اما آنها وزنه کافی در پارلمان ندارند و عرصه لبنان نیز تحمل چنین گزینه‌ای را ندارد، حتی اگر غرب به دنبال ترویج آن باشد.

این مقام حزب‌الله در پایان تاکید کرد، ما در حزب‌الله خواستار انتخاب رئیس جمهور در زمان مقرر هستیم اما رئیس جمهور باید با خرد و درایت انتخاب شود. ما یک رئیس جمهور ملی می‌خواهیم که میهن‌پرستی او برای ملت لبنان در اعمالش مشخص باشد و برای استقلال کشور کار کند؛ نه در خدمت دستورات سفارت آمریکا. این رئیس جمهور همچنین باید قدردان مقاومتی باشد که در آزادسازی لبنان سهم داشته و از همه مهمتر او باید برای کرامت لبنان کار کند تا کشوری عزتمند و قوی به دور از وابستگی‌های خارجی داشته باشیم./۹۸۸

ارسال نظرات