۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۱۵۹۵۳
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

مسؤولان در حمایت از آمران به معروف وظیفه ای مضاعف دارند

مسؤولان در حمایت از آمران به معروف وظیفه ای مضاعف دارند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بی‌تفاوتی را مذموم و سمی مهلک بر پیکر جامعه دانست و گفت: مسؤولان در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه ای مضاعف دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنرانی خود در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین که در حسینیه شهدای قم برگزار شد با اشاره به اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: طبق بیان صریح خود حضرت هدف از قیام خود را احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برشمردند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اهمیت این دو فریضه الهی گفت: در مبانی دینی، قرآنی و عقلانی ما به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده و آنجا که قوام دین و شریعت به احیای فریضتین گره خورده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 78 و 79 سوره مبارکه مائده خاطر نشان کرد: خداوند متعال در این دو آیه و آیات دیگر قرآن کریم به سرگذشت اقوامی از یهود و نصاری اشاره کرده و فرموده‌اند: کسانی که نسبت به ارتکاب گناه در جامعه بی‌تفاوت هستند مورد لعن انبیاء و نفرین خدای متعال قرار گرفته‌اند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین سپس اظهار داشت: بی‌تفاوتی مذموم و سم مهلک بر پیکر جامعه بوده و طبق صریح آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) در صورت بی‌تفاوت بودن نسبت به منکرات در جامعه باید منتظر بلاهای اجتماعی و اخروی باشیم.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگان دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به این دو واجب الهی عمل نماییم البته مسئولان امر وظیفه‌ای مضاعف داشته که آن حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان با اشاره به هماهنگی بین قوا در حال حاضر اظهار امیدواری کرد تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده در راستای حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت پذیرد.

ارسال نظرات