۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۵۷۲۹

حمایت از فرزند آوری جدی تر و موثرتر انجام شود

حمایت از فرزند آوری جدی تر و موثرتر انجام شود
مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که خانواده بیشترین مسئولیت را در تکامل وجودی انسان بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر حمایت از فرزند آوری جدی تر و موثرتر انجام شود.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا عصر چهارشنبه در نشست «نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی» که در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزارشد گفت: بی تردید امروز از عوامل تأثیرگذار در تربیت فرزند در هر جامعه ای خانواده ها هستند، چرا که از نخستین سال های زندگی با انسان همراه می شوند و اثرات متعددی بر شخصیت افراد می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن بیش از صدبار کلمه بیت (خانه) و یا اعضای خانواده اعم از والدین، زوج و زوجه وفرزندان یاد کرده است واهمیت خانه وخانواده را به خوبی بیان نموده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: موضوع خانواده از مهمترین اولویت های جامعه اسلامی است و غفلت از دو آیه ۱۵۱ سوره انعام «قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّکُمْ عَلَیْکُمْ ۖ أَلَّا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا ۖ وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکُمْ مِنْ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَإِیَّاهُمْ ۖ وَلَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ ۖ وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۚ ذَٰلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ» و آیه ۳۱ سوره اسرا ء که پروردگار می فرمایند «وَ لاتَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاق نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْأً کَبِیراً» گناه بزرگی است، لذا باید همه ما و مسئولان و حتی مردم از آن توبه کنند و از خدای متعال به خاطر دو دهه خطای بزرگ طلب مغفرت و سپس تلاش نماییم تا این خطای بزرگ جبران شود.

وی اداممه داد: در حال حاضر باید برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تبیین شود که تشکیل و توجه به تحکیم خانواده برای سعادت دنیوی و اخروی آنان ضروری و بسیار موثر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حمایت اقتصادی از جوانان که به لطف الهی در این دولت به خوبی در حال پیگیری و انجام است، ضروری است، چرا که اگر جوان به ازدواج علاقه مند نباشد نوبت به فرزندآوری نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که باید در حال حاضر حمایت از فرزند آوری جدی تر و موثرتر انجام شود.

وی ادامه داد: خانواده به عنوان دژی استوار و نهادی مقدس بیشترین مسئولیت را در تعالی و تکامل وجودی انسان بر عهده دارد. رعایت تقوا و اخلاق‌مداری مهم‌ترین عامل تحکیم خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: خانواده مهمترین هدف جنگ نرم دشمنان است و با این حال می‌توانند بیشترین نقش و اثرگذاری را در جنگ نرم ایفا کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات