۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۱۴۳۵۸

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار، رعدوبرق و تندباد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار، رعدوبرق و تندباد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای و گردوخاک در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب فارس هشدار داد و نسبت به خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال و... توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ که از امروز جمعه (۱۷ تیرماه) آغاز می‌شود و یکشنبه (۱۹ تیرماه) پایان می‌یابد، آورده است که رگبار باران، رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای، گرد و خاک و در مناطق مستعد احتمال تگرگ در روز جمعه (۱۷ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، شنبه (۱۸ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و یک‌شنبه (۱۹ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید احتمال می‌رود و نسبت به خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی شهرداری و دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی، سطح نارنجی و با اشاره به رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت که از جمعه (17 تیرماه) شروع شده و یکشنبه (19تیرماه) پایان می‌یابد، آورده است: افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 3 متر از جمعه تا یکشنبه (۱۷ تا ۱۹ تیرماه) در دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌ های دریایی وجود دارد که در این راستا نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

ارسال نظرات