۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۱۲۷۰۶
حجت الاسلام مجتهدزاده درگفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

حرکت اساتید بسیجی در راستای «تحقق انقلابی گری حوزه» و «جهاد تبیین»

حرکت اساتید بسیجی در راستای «تحقق انقلابی گری حوزه» و «جهاد تبیین»
معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: اساتید بسیجی با جهاد تبیین به مقابله با جریان تحریف می پردازد.

حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت ‍و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با ارائه گزارشی از فعالیت های سیاسی اجتماعی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در راستای تحقق انقلابی گری حوزه و جهاد تبیین، به نقش اساتید و روحانیون در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: علما در طول تاریخ، محوری ترین نقش را برای هدایت مردم و افزایش بصیرت در حوادث مختلف داشته اند و بر اساس روایاتی از ائمه معصومین(ع)، علما پاسداران مرزهای اعتقادی هستند که در سنگر جهاد علمی و اعتقادی فعالیت می کنند و با زدودن غبار فتنه به توفیق خداوند متعال با بیان، قلم و بذل جان، خدمات فراوانی انجام داده اند که بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: هر چند در طول تاریخ هرگاه مرزهای جغرافیایی شیعه مورد دست اندازی و طمع بیگانگان قرار گرفته است علمای شیعه در خط مقدم دفاع از کیان اسلام برآمده اند؛ اما رسالت اصلی که بر عهده علماست و امروز نیز ضرورت آن دو چندان است، پاسداری از مرزهای اعتقادی است و باید به این مطلب توجه داشت که دشمنان اسلام بیش از آنکه به هجوم نظامی فکر کنند برای حمله به فرهنگ و مسائل اعتقادی برنامه ریزی دارند.

حجت الاسلام مجتهدزاده خاطرنشان کرد: دشمنان ما مثل آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی داخلی آنها نوع مواجهه با ما را تغییر داده اند و به جای اینکه خودشان رسماً حضور پیدا کنند نقشه کشیدند و جنگ با اسلام را به طور دیگری طراحی کردند تا مسلمانان را با حیله و دروغ به جان هم بیندازند و به نیابت آنان با دنیای اسلام بجنگند و نتیجه را به نفع دشمنان اسلام تغییر دهند که نمونه آن در یمن، بحرین، افغانستان، سوریه و عراق به عینه مشهود است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای القاء ناامیدی و ایجاد شبهات فراوان و حمله به اسلام و تشیع و ارزش های انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی تصریح کرد: همه شبهات توسط اساتید بسیجی پاسخ داده می شود؛ چراکه بسیج اساتید پیشرو همه بسیجیان است و در مواقع حساس موضع گیری صحیح دارد و اعلام نظر می کند.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که بسیج یک نیروی هیجانی نیست؛ بلکه نیروی همراه با شور مقدس مبتنی بر عقل و درایت و مصلحت است و باید این موضوع را در نظر گرفت که بسیج مربوط به یک منطقه جغرافیایی و یا یک طبقه و قشر خاص نیست؛ بلکه مربوط به همه است و امام راحل در بیان خود فرمودند: «در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی هستم» و اگر امروز حوزه‌های علمیه مجمعی به نام بسیج دارد در امتداد فرمایش امام راحل است که خود را یک بسیجی می دانست و می فرمود: «بسیج لشکر مخلص خداست».

حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: این انقلاب که به رهبری امام راحل با این تفکر بوجود آمده است را باید قدر دانست و در تکریم و تحکیم آن تلاش کرد و در این میان حوزه های علمیه نقش عمده ای دارند؛ چرا که این انقلاب مولود حوزه است و بنیانگذار آن و رهبری امروز آن فرزند حوزه هستند و حوزه باید با حفظ استقلال و شأنیت خود از این نظام حمایت کند و در تقویت آن بکوشد.

وی عرصه دیگری که حوزه‌های علمیه باید در آن پیشگام باشند را عرصه تبیین و روشنگری ثمرات و برکات نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت: حوزیان باید نسبت به آسیب‌ها و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد تذکر دهند و حوزه اصیل در استمرار روش اهل بیت علیهم السلام هیچگاه نسبت به وضع جامعه و مشکلات مردم بی‌تفاوت نبوده است و بر همین اساس است که روحانیت باید مردمی‌ باشد و در کنار آنها مشکلات را درک کند و برای حل مشکل مردم تلاش کند و به مسئولان تذکر دهد و مسئولان هم بدانند که حوزه خیرخواه آنها است و باید به نظرات حوزه‌ علمیه که برگرفته از دین خدا و در مسیر دفاع از دین و انقلاب و مردم است اهمیت دهند.

معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و وظیفه بسیج اساتید در این زمینه خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی با جهاد تبیین به مقابله با جریان تحریف می پردازد؛ تبیین این که تمدن اسلامی چیست؟ و راه تحقق آن چگونه است؟ و مولفه‌ها و مسیر دستیابی به آن چگونه مشخص می شود؟ و در بازسازی ساختارها و مفاهیم چه باید کرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده افزود: ما معتقدیم که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) بوده و امام راحل نیز بر همین اساس این نظام را بنیان گذاشته است و امروزه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با همین دیدگاه این کشور را اداره می‌کند.

وی اظهار داشت: اساتید بسیجی حوزه علمیه پیشگام تحقق دولت اسلامی برای زمینه سازی ظهورند، مسیری که باید برای تحقق آن با قدرت قدم برداشت و امروز باید برای ارائه طریق در نظام اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و کمک به دولت اسلامی از همه ظرفیت ها استفاده کرد و در این بین نقش اساتید بسیجی و حوزه‌های علمیه پررنگ تر از سایر نهادها است.

حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: ممکن است گروه‌های مختلفی بتوانند با فعالیت های موثر خود بسیاری از مشکلات را برطرف کنند؛ اما حل بعضی از مسائل فقط با نگاه بسیجی ممکن خواهد بود و این دسته از مسائل به بسیج اساتید مرتبط است و در واقع مخاطب اصلی مقام معظم رهبری برای رفع دغدغه‌ها و مباحث علمی و پیشرفت علمی کشور، اساتید بسیجی هستند و در حوزه های مربوط به مسائل بنیادین نظام اسلامی، طراحی ساختارها، نظام های سیاسی، اجتماعی اسلامی و شبهه زدایی از این عرصه، اساتید بسیجی سطوح عالی حوزه های علمیه کشور باید با برنامه ریزی در حل مشکلات قدم بردارند.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران اظهار داشت: شهید چمران نخبه‌ علمى بود؛ و او را همه به ‌عنوان یک سرباز، سردار و جنگ‌آور مى‌شناسند؛ امّا چمران یک نخبه‌ علمى درجه‌ یک بود (من، هم از خود او شنیدم و هم از دیگران) و در مراکزى که در آمریکا تحصیل می کرد، جزء بالاترین درجات دانشجویانى بود که آنجا تحصیل می کرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده خاطرنشان کرد: شهید چمران یک نخبه‌ علمى به تمام معنا بود؛ امّا احساس کرد نیاز است که باید بیاید در این میدان کار کند و از همان استعداد، از همان توانایى، از همان همّت بلند استفاده کرده و وارد این میدان شود و کارهاى کارستانى انجام دهد.

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات