۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۰۹۰۰
مستند ساز حوزوی:

جشنواره کن محفلی سیاسی برای بهره برداری از سینماگران است

جشنواره کن محفلی سیاسی برای بهره برداری از سینماگران است
آقای پرونده گفت: جشنواره کن جشنواره غیر هنری و سیاسی است که از نقاط تاریک افراد به نفع خود بهره می‌برد، سیاسی بودن برخی جوایز بر کسی پوشیده نیست.

یزدان پرونده طلبه مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ارزیابی از جشنواره فیلم کن گفت: این جشنواره ها به خودی خود سعی در هدایت افکار عمومی دارند و برخلاف آنچه ادعا می کنند که به خاطر ارتقاء هنر سعی در تشویق آثار تولیدی یک ساله کارگردانان و سینماگران است، در واقع پشت پرده آن پیاده سازی اهداف برپا کنندگان این جشنواره ها است.

وی افزود: خیلی از کارگردانان بزرگ دنیا از پذیرش جوایز اینگونه جشنواره ها سرباز می زنند چرا که مضحک و مسخره و از فضای هنر دور شده است، افتتاحیه مراسم امثال با سخنرانی زلنسکی رئیس جمهور اکراین برگزار می شود و هنرمندان روسی را کنار می زنند، قطعاً برداشت مخاطب از این وقایع ارتقاء هنر از لحاظ کیفی و محتوایی هنری نخواهد بود.

طلبه مستند ساز جشنواره کن را یک محفل سیاسی برشمرد و ابراز کرد: جشنواره کن محفلی سیاسی برای بهره برداری از سینماگران است که این وسط جوایزی نیز در راستای اهداف خود اهداء می شود و عمدتاً هم به کشورهای غیر غربی می دهند تا در آینده نیز از هیچ تلاشی در راستای افراد پشت پرده دریغ نکنند.

پرونده با اشاره به اینکه فیلم های جشنواره کن براساس خط سیر و اهداف برپاکنندگانش ساخته می شود، اظهار کرد: فیلم عنکبوت مقدس را ندیده ام و به نظرمن این فیلم سخیف ارزش پرداختن به آن را ندارد چرا که با پرداختن به آن مخاطبین عام را به دیدن این فیلم جذب می کنیم.

وی ادامه داد: فیلمی که در لوکشین های کشور اردن و با بازیگر معلوم الحالی که در کشور خودش هم دسته چندمی محسوب می شد، ساخته می شود قطعاً غرض ورزی پشت آن است وگرنه چرا در ایران ساخته نمی شود، از طرفی خانم امیرابراهیمی انتقام چه چیزی را می خواهد بگیرد مگر نظام جمهوری اسلامی برای او کم گذاشت، آن فیلم کذایی را همکار خودش پخش کرد و به اختیار خودش ازسر شرم کشور را ترک کرد.

وی ادامه داد: فیلم را ندیده ام و در رابطه با بازی این خانم فعلاً نظری نمی توانم بدهم اما چیزی که مشخص و مبرهن است استفاده غرب از این فضا است، هنرمندان انقلابی باید صبور باشند تا فیلم کامل دیده شود البته اصل قضیه که اهانت به ساحت امام معصوم می باشد قطعاً محکوم و ناپسند است و امروز باید تا می توانیم از امام رضا بگوییم.

ارسال نظرات