۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۸۲۱۲

فیلم پرونده‌های کشمیر؛ جدیدترین تلاش هندوهای افراطی برای اسلام‎‌هراسی

فیلم پرونده‌های کشمیر؛ جدیدترین تلاش هندوهای افراطی برای اسلام‎‌هراسی
سیاستمداران افراطی هند با سرمایه‌گذاری کلان روی یک فیلم، جدیدترین برنامه ضداسلامی خود را پیش می‌برند.

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فیلم پرونده‌های کشمیر که با سرمایه‌گذاری چند سیاستمداران وابسته به دولت هند به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اخیر در این کشور تبدیل شده است. این فیلم یکی دیگر از تلاش‌های افراطیون هندی در راستای ایجاد نفرت بیشتر علیه مسلمانان ارزیابی می‌شود.

این فیلم بر اساس مهاجرت دسته جمعی پاندیت‌های کشمیری – اعضای بالاترین طبقه هندوئیسم، برهمن ها، یا طبقه کشیشان- از کشمیر در دهه ۹۰ میلادی تهیه شده است.

نخست وزیر هند شخصاً از فیلم تمجید کرده و آن را بازگوکننده واقعیت تاریخی نامیده است. این درحالی است که در مورد برخورد مسلمانان با پاندیت‌های هندو در کشمیر و رنجی که آنها متحمل شده‌اند تردید وجود دارد و در ضمن به بیش از صدهزار مسلمانی که در طول دهه‌های گذشته به دست پلیس و ارتش هند کشته شده‌اند هیچ توجهی ندارد.

بسیاری در هند معتقدند این فیلم درحال تبلیغ کلیشه‌های منفی و نفرت‌پراکن علیه مسلمانان است. این فیلم باعث بروز تنش‌های جدید میان هندوها و مسلمانان نیز شده است.

بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که مسلمانان در سراسر صحنه‌های تاریخی فیلم به‌عنوان شرور به تصویر کشیده می‌شوند، مردانی که اغلب اسلحه در دست دارند و خط چشم‌های سنگین و لباس اسلامی به تن دارند در حالی که اعمال خشونت‌آمیز شنیع انجام می‌دهند.

فاروق مالک بیتا، شخصیتی که ظاهراً بر اساس شخصیت‌های جدایی‌طلب واقعی «فاروق احمد دار» و «یاسین مالک» ساخته شده است، وحشتناک‌ترین صحنه‌ها را به نمایش می‌گذارد، از جمله صحنه‌ای که در آن یک زن پاندیتی را مجبور می‌کند برنج آغشته به خون شوهر کشته شده‌اش را بخورد. در جای دیگر، یک همسایه مسلمان که در ابتدا نگران امنیت یک خانواده هندو بود، بعداً با لو دادن محل اختفای شبه نظامیان به آنها خیانت کرد. حتی نشان داده می شود که کودکان مسلمان در حال عذاب یک پسر جوان هندو هستند.

این درحالی است که سالها است مسلمانان کشمیر تحت شدیدترین محدودیت‌های دولت مرکزی قرار دارند و دولت مودی نیز دو سال پیش خودمختاری این منطقه را لغو و تلفن و اینترنت به مدت شش ماه قطع کرد. فضای پلیسی همچنان در کشمیر ادامه دارد و مشخص نیست محدودیت‌ها علیه مسلمانان این منطقه زیبا و کوهستانی چه زمانی برچیده خواهد شد./۹۸۸/

فیلم پرونده‌های کشمیر؛ جدیدترین تلاش هندوهای افراطی برای اسلام‎‌هراسی

ارسال نظرات