۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۰۷۳۰۹

برگزاری محفل وحدت آفرین انس با قرآن در کویته پاکستان

برگزاری محفل وحدت آفرین انس با قرآن در کویته پاکستان
محفل معنوی انس با قرآن کریم همزمان با خجسته میلاد باسعادت حضرت امام حسن علیه السلام به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت ولادت باسعادت کریم آل عبا امام حسن مجتبی (ع) گردهمایی وحدت آفرینی با حضور علمای برجسته شهر کویته، اندیشمندان دینی از جمله قاریان شیعه و سنی به میزبانی خانه فرهنگ کشورمان در کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد.

«حسن درویش وند» سرکنسول ایران، «سیدحسن تقی زاده واقفی» رئیس نمایندگی فرهنگی کشورمان و شماری از شخصیت های مذهبی کویته، قاریان برجسته از جمله قاریان خردسال در این محفل معنوی شرکت کردند.

در این محفل با شکوه قاریان اهل تسنن و تشیع، گروهی از ایرانیان مقیم و جمع کثیری از مومنان روزه دار حضور داشتند و قاریان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته طی سخنانی با اشاره به فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترویج علوم قرآنی گفت: تلاش می کنیم که در زمینه ترویج علوم اسلامی در جوامع اسلامی فعالیت خود را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: همه ما باید در زندگی شخصی و اجتماعی از قرآن کمک بگیریم زیرا قرآن بهترین ضامن بشریت است.

در پایان این مراسم جوایزی به نفرات برتر در رشته های حفظ و قرائت توزیع شد.

گفتنی است که ملت مسلمان پاکستان در ماه مهمانی خدا صرف نظر از تعلق به هر مذهب، قوم و طایفه ای، بیش از هر وقت دیگر، دل به قرآن می سپارند و از این کتاب آسمانی برای تزکیه نفس، آمرزش گناهان، خودسازی در دنیا و توشه اندوزی برای آخرت خود مدد می جویند.

در ماه میهمانی خدا مساجد در پاکستان از رونق فراوانی برخوردارند و مردم مسلمان این کشور سعی می کنند ضمن شرکت در برنامه های قرائت قرآن و دعا پیوند معنوی خود را با معبود خویش بیش از پیش محکم سازند و از اجر و ثواب بی انتهای آن محروم نشوند./۹۸۸

برگزاری محفل وحدت آفرین انس با قرآن در کویته پاکستان

ارسال نظرات