۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۰۷۱۵۵
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

اعتکاف و شب زنده داری؛ فرصتی مغتنم برای طلب مغفرت از درگاه خداوند

اعتکاف و شب زنده داری؛ فرصتی مغتنم برای طلب مغفرت از درگاه خداوند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: میلیون ها مخالف برای تضعیف قرآن و شکست اسلام، فعالیت های بسیاری داشته و دارند اما این ندای مبارزه خواهانه قرآن، تاکنون بی پاسخ مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: قرآن آخرین پیغام الهی برای بشریت در ماه پرفیض و برکت رمضان نازل شد و لذا اهمیت و بزرگی این ماه به این حادثه بزرگ بر می گردد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: خداوند می فرماید: «ماه رمضان آن ماهی است که قرآن در آن نازل شد، در شب مبارک، یعنی شب قدر»، گفت: پس در بزرگترین ماه ها و شبها بزرگترین و مهمترین و آخرین کلام و دستور الله به زمین نازل شده است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: خداوند پاک و منزه است از هر عیب و نقصی، خود قرآن مبارک، مکان نزول مبارک شهر مکه و افرادی هم که این قرآن را درک کنند و ایمان داشته باشند و مدارسه و تلاوت نمایند قطعا مبارک خواهند بود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرآن بیش از ۱۴قرن سخن برای بشریت دارد و هدایتگری می کند و پویایی دارد و لحظه به لحظه تازه تر می کند.

ماموستا مرادی عنوان داشت: معجزه قرآن این است که در هر دوره از تاریخ حیات بشری بعد از نزول آن، باتوجه به مشکلات و داده های زمانه و براساس اصول ثابت این کتاب مبین، می توان از آیات پر بُعدش برداشتی متناسب با شرایط روز داشت.

این عالم اهل سنت کرمانشاه گفت: در این ۱۴ قرن، میلیون ها مخالف برای تضعیف قرآن و شکست اسلام، فعالیت های بسیاری داشته و دارند لیکن این ندای مبارزه خواهانه قرآن، تاکنون بی پاسخ مانده و تا قیامت بی جواب خواهد ماند.

ماموستا مرادی افزود: در قرآن در مورد خود قرآن تقریبا در ۲۱۲سوره و حدود ۵۲۳ آیه بحث شده و برای شناخت قرآن از خودش کمک بجوییم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: بعد از پیامبر و علمای اسلام و همچنین از اندیشمندان و روشنفکران و فرهیختگان در مورد بزرگی قرآن تحقیق کنیم.

 وی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خداوند متعال و بخشش گناهانی است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان بزرگترین فرصت جهت کسب رضایت خداوند است که با توبه و دعا و تضرع به درگاهش حاصل می شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن شب های قدر و مراسم اعتکاف گفت: اعتکاف سنت حسنه ایست که از پیامبر گرامی اسلام(ص) به جا مانده و فرصت مغتنمی است که بتوانیم هرچه بیشتر خود را به خداوند متعال نزدیک و از او مغفرت بطلبیم.

ماموستا مرادی با اشاره به توصیه های فراوانی که در خصوص انفاق در ماه رمضان شده است، یادآور شد: این انفاق تاجایی اهمیت دارد که علمای دین زکات فطره را هم واجب اعلام کرده اند بنابراین باید تا جایی که امکان پذیر است در این خصوص هم اهتمام لازم را داشته باشیم./1400/

ارسال نظرات