۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۰۶۹۷۴
آیت الله اعرافی:

نسخه موبایلی نرم افزارهای روایات شیعه تولید شود

نسخه موبایلی نرم افزارهای روایات شیعه تولید شود
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: از مرکز علوم کامپیوتری نور و دارالحدیث می خواهیم که نرم افزارهای روایات شیعه را از هر انحصاری آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه عصر چهارشنبه در درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: صدور گناه از صاحب دانش و بینش درجات گناهش به تناسب علمش افزایش پیدا می کند.

وی افزود: انسان باید نعمت های الهی را مدیریت کند، فرمان نعمت ها باید به دست انسان مختار عاقل بصیر باشد، چرا که گاهی نعمت موجب نقمت می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: نگاه و رویکردی که اسلام به علم و عقل دارد، داستان مفصلی دارد و وقتی به مجامع روایی مراجعه کنیم از کتاب عقل و جهل یا علم و جهل شروع می شود که به اهمیت مقوله علم و عقل اشاره دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به کتاب های حدیثی تصریح کرد: از مرکز علوم کامپیوتری نور و دارالحدیث می خواهیم که نرم افزارهای روایات شیعه را از هر انحصاری آزاد کنید و نسخه موبایلی آن ها را هم تولید کنید، همچنین روایات شیعه و عامه را ذیل یک نرم افزار جامع برای تحقیقات پژوهشی آماده کنید.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عالم باید به علم خود پایبند باشد، خاطرنشان کرد: کتاب منیه المرید یکی از کتاب های مهم در موضوع تربیت شاگرد و تجلیل از استاد است، خلاصه تمام مباحث تربیتی اخلاص و پایبند بودن عالم به علم خود است.

وی تکالیف را به قدر عقول برشمرد و عنوان کرد: منظور از عقول استعداد، درک و ضریب هوشی است، انسانی که فهم کمتری دارد مسئولیت کمتر و عقاب کمتری دارد و بالعکس آن نخبگان و خواص بدانند مسئولیت بیشتر و در خطر بیشتری هم قرار دارند و از طرفی عقاب بیشتری هم متوجه آن ها است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
باید وارد فضای مجازی شد که جولانگاه فعالیت دشمن شده
0
0