۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۰۶۴۱۹
خطیب نماز جمعه دامغان:

قدرت و سربلندی ملت ما در سایه پیشرفت علمی حاصل می شود/ از دشمن غافل نشویم

قدرت و سربلندی ملت ما در سایه پیشرفت علمی حاصل می شود/ از دشمن غافل نشویم
امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه اگر یک لحظه از دشمن غافل شویم ضربه خواهیم خورد، گفت: در هر زمانی، قدرت و شوکت و سربلندی ملت ما در سایه علم و دانش حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه امروز که با حضور گسترده مردم ولایتمدار و روزه دار این شهرستان همزمان با نخستین جمعه ماه رمضان در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، با اشاره به فضائل بی شمار ماه میهمانی خدا بر استفاده از دقایق و احظات ارزشمند ماه رمضان با تکیه بر اخلاق و عبادت و اطاعت حضرت حق تأکید کرد.

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، اظهار داشت: در زمینه دستیابی کشورمان به فناوری هسته‌ای چند نکته بسیار حائز اهمیت است؛ نخست اینکه در هر زمانی، قدرت و شوکت و سربلندی کشور و ملت ما در سایه علم و دانش حاصل می‌شود.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: جمله‌ای شریف از امام علی (ع) در جامع الاخبار (ص ۱۲۳) آمده است که گویی امروز آن را برای موضوع مهم فناوری هسته‌ای بیان کرده اند؛ آن حضرت می‌فرماید: "طَلَبتُ القَدرَ وَالمَنزِلَةَ فَما وَجَدتُ إلاّ بِالعِلمِ؛ تَعَلَّموا یَعظُم قَدرُکُم فِی الدّارَین " ِقدر و منزلت را جُستم و آن را جز به دانش نیافتم. پس دانش بیاموزید، تا قدر و منزلت شما در هر دو سرا بالا برود.

مدیر حوزه علمیه تخصص بیان وحی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سایه همین فرمایش حکیمانه و آسمانی مولا علی (ع) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: " دانش آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است، روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست، برای خود ثروت و نفوذ و قدرت ۲۰۰ ساله فراهم کند. " ما نیز اگر قدرت و عظمت می‌خواهیم باید به دنبال علم و دانش باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت و محکومیت ترور ناجوانمردانه سه تن از روحانیان در حرم مطهر رضوی، ضمن تأکید بر لزوم شناخت دشمن اصلی ملت مسلمان ایران یعنی آمریکای جنایتکار، گفت: اولاً ملتی که در حال پیشرفت و ترقی است دشمنان قسم خورده‌ای دارد و اگر یک لحظه غافل شویم ضربه خواهیم خورد و خساراتی چنین خواهیم دید.

امام جمعه موقت دامغان خاطرنشان کرد: از آنجا که این جنایت غیر انسانی در حرم مطهر رضوی هتک حرمت این آستان مقدس است و امتی را داغدار کرده است از مسئولان امنیتی و انتظامی می‌خواهیم، با جدیت کامل ضمن شناسایی عوامل داخلی و خارجی این جنایت تمامی آنان را به سزای اعمال ننگین خود برسانند. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات