۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۰۴۵۲۱
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد؛

ضرورت میدان دادن به جوانان انقلابی/ جنگ اوکراین آبروی نداشته غرب را برد

ضرورت میدان دادن به جوانان انقلابی/ جنگ اوکراین آبروی نداشته غرب را برد
آیت الله صدیقی گفت: یکی از برگ های ننگین نژاد پرستی در جهان، نادیده گرفتن کشتار در یمن و فلسطین و دیدن اوکراین است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول جامعه است گفت: در زیارت جامعه می‌خوانیم «محقق لما حققتم و مبطل لما ابطلتم»، یعنی هرکاری که شما امر فرمودید را انجام و کارهایی که نهی فرمودید را ترک می‌کنیم؛ خدا به شعیب فرمود ۱۰۰۰۰۰ نفر را از امت تو با عذاب می کنم، ۴۰ هزار نفر به خاطر مفاسد شان و ۶۰ هزار نفر را به خاطر سکوتشان.

وی افزود: بالاترین فساد امروز تضعیف روحیه و امید مردم است و در این سالیان انقلاب پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و کسی که این پیشرفت‌ها را نادیده بگیرد واقعاً ظالم است؛ امروز انسان‌هایی بی خبر، ما را با کسانی که ۱۰۰ سال حکومت کردند مقایسه می‌کنند در صورتی که ما تازه ۴۰ سال است انقلاب کردیم و ۸ سال در جنگ با تمام دنیا بودیم.

امام جمعه موقت تهران به دستاوردهای این کشور اشاره و برخی را برشمرد و تصریح کرد: ماهواره نور دو در ۵۰۰ کیلومتری زمین مستقر شده است و کاربردش بسیار بیشتر از ماهواره نور یک است و این گام بلند سپاه در مسئله هوا و فضا بسیار خوب است که با اعیاد شعبانیه توأمان شده است.

وی ادامه داد: شرایط بین‌المللی نشان می‌دهد توسعه و پیشرفت بدون امنیت کارایی ندارد و کشور محتاج دیگران خواهد شد؛ تاکنون سپاه پاسداران در کنار سایر خدماتی که به جامعه در ابعاد کمک رسانی و سازندگی انجام داده، امنیت را هم با اتکا به ظرفیت داخلی تأمین کرده و دشمن را کور و به وحشت انداخته است.

آیت الله صدیقی افزود: کسانی که این کار عظیم را به عهده گرفتند و به انجام رساندند همه دانشمندان جوان و انقلابی هستند؛ این انگیزه دینی بیشترین تاثیر را در پیشرفت ها دارد و در کنار این، می‌توان حدس زد با وجود دولت جدید انقلابی و جهادی، همین جوانانی که در ۴۸۰ ثانیه می‌توانند ماهواره را به هوا بفرستند، جنگ اقتصادی را هم می‌توانند مدیریت کنند و مشکلات اقتصادی را حل کنند.

وی پس از بیان اینکه اگر به جوانان انقلابی در این میدان اجازه داده شود، می توانند پیروز جنگ اقتصادی شوند، به جنگ اوکراین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: لجن پراکنی بوق‌های تبلیغاتی غرب در داخل و خارج سعی دارند جنگ روسیه و اوکراین را مسئله ای قرار دهند تا ایران را متهم کند؛ ایران طرفدار حق علیه باطل است و حامی مظلومان.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ما در سوریه و لبنان حضور پیدا می کنیم و در کنار فلسطین مظلوم ایستادگی می‌کنیم، به این دلیل است که جنگ فلسطین با اسرائیل جنگ حق و باطل است اما در مسئله جنگ اوکراین و روسیه تخلف از سوی کشورهای عضو ناتو صورت گرفته که علیرغم قراردادی که قرار بود ناتو را گسترش ندهند، این کار را کردند و نیروهای خود را در اوکراین مستقر کردند.

وی همچنین ادامه داد: روسیه نیز به خاطر این عدم پایبندی وارد جنگ شد و از مرزهای خود دفاع کرد؛ در جنگ اوکراین آبروی نداشته غرب دوباره رفت و ما می‌بینیم که کشته ها و شهدای یمن، فلسطین، سوریه، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هنوز حمایتی ازشان نمی‌شود و ادامه دارد اما در اوکراین همه سعی کردند حمایت کنند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: یکی از برگ های ننگین نژاد پرستی در جهان، نادیده گرفتن کشتار در یمن و فلسطین و دیدن اوکراین است.

وی در پایان تصریح کرد: پایان سال ما مصادف شده با ولادت حضرت بقیه الله الاعظم که همه این خون ها به خاطر ظهور ایشان ریخته شده است؛ انقلاب ما به خاطر محقق شدن ظهور امام زمان بود و این کشور، کشور بقیه الله است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله برای تعظیم شعائر مهدوی سنگ تمام بگذاریم؛ هر کسی در هر خیابانی و در هر حدی می‌تواند اشتیاق خود را به امام زمان نشان دهد و باید به جهانیان بگوییم که ما دلداده و عاشق امام زمان هستیم؛ همچنین در پایان سال باید دل را خانه تکانی کرد و نباید از ضعفا غافل شویم.

ارسال نظرات