۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۰۴۲۳۵
آیت الله عبداللهی عنوان کرد؛

تلاش استعمار برای تحریف اصول بنیادین دین اسلام

تلاش استعمار برای تحریف اصول بنیادین دین اسلام
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: تلاش برای تحریف اصول بنیادین اسلام از برنامه های استعمار برای تغییر چهره واقعی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه در سخنانی گفت: در پشت بسیاری از نابسامانی های جهان اسلام همیشه جریان هایی هستند که شناخت این جریانات می تواند بخش اعظمی از مشکلات مسلمین را برطرف کند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد: در حادثه تروریستی مسجد شیعیان پیشاور پاکستان گروهک داعش عامل آن و اجرا کننده اوامر جریانات وحدت زدا در جهان اسلام بود، این حادثه نشان داد که هنوز مساله وحدت برای دشمنان یک مقوله مهم و خطرناک از جانب مسلمین برایشان محسوب می شود.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه اولین هدف هر جریان تروریستی در جهان اسلام ایجاد دودستگی در بین مسلمین است، یادآور شد: دسترسی آسان یا همان غارت ثروت های خدادادی کشورهای اسلامی در صورت برای مستکبرین و دولت های اروپایی و غربی امکان پذیر خواهد بود که وحدت و انسجامی در بین برادران دینی نباشد، بنابراین می توان گفت که تقابل و نزاع شیعه و سنی در این میان بهترین امتیاز و فرصت برای غارت ثروت جهان اسلام است.

این عالم برجسته کرمانشاهی بیان کرد: در این میان تاریخ سیاسی جهان اسلام نشان داده است که هر کشور مسلمان که در راستای وحدت و انسجام مسلمین حرکت کنند شدیدترین حملات سخت و نرم دشمنان را تحمل خواهد کرد که عینی ترین نمونه این موضوع را می توان فشارهای سیاسی، اقتصادی و... جهان کفر و استکبار بر ایران اسلامی عنوان کرد زیرا وحدت، انسجام مسلمانان و از همه مهمتر آزادسازی قدس شریف از آرمان های نخستین این انقلاب بوده و هست.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دخالت های کشورهای متخاصم تنها به جنگ نرم و تروریسم خلاصه نمی شود، عنوان داشت: تلاش برای تحریف اصول بنیادین دین اسلام از دیگر برنامه های استعمار برای تغییر چهره اسلام واقعی است و با این کار به دنبال بازتعریفی دروغین از اسلام ناب محمدی است.

آیت الله عبداللهی ادامه داد: با این حال و نیز با توجه به اینکه بسیاری از علمای جهان اسلام این توطئه های دشمنان را برملا و افشا می کنند ولی بازهم عده ای بی بصیرت به مانند خوارج اوایل اسلام همچنان بر طبل بی تدبیری و تحجر می زنند که بی شک خروجی این افکار مطرود یا القاعده می شود یا داعش یا دیگر گروهک های تروریستی که امروز با اعمال ننگین و غیرانسانی خود بر چهره اسلام خدشه وارد کرده اند./1400/

ارسال نظرات