۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۰۳۶۴۸
معاون پژوهش حوزه علمیه برادران لرستان:

پژوهش پایه و اساس تحصیل در حوزه علمیه است

پژوهش پایه و اساس تحصیل در حوزه علمیه است
لرستان-حجت الاسلام پنام پژوهش پایه و اساس تحصیل در حوزه علمیه خواند و گفت: موضوعات مقالات و فعالیت پژوهشی طلاب به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام کامران پنام، ظهر امروز در برگزاری کارگاه پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران کوهدشت گفت: پژوهش پایه و اساس تحصیل در حوزه علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران لرستان ضمن بیان شاخصه‌های ارزیابی مقالات در جشنواره علامه حلی به ارائه کلیات در رابطه با  مقاله نویسی پرداخت و افزود: طلاب در تدوین مقاله باید به بایسته های پژوهشی توجه داشته باشند.

وی به معرفی انواع مقاله به لحاظ درجه علمی پرداخت و عنوان داشت: محوریت مقالات پژوهشی باید به سمت نیازهای جامعه و در جهت پاسخگویی به این نیازها باشد.

حجت الاسلام پنام با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به نحوه انتخاب موضوع و ویژگی‌های موضوع مناسب بیان کرد: در انتخاب موضوع مقالات اساتید پژوهش می توان از ظرفیت اساتید پژوهش در مدارس علمیه بهره مند شد.

وی به بیان بیان ساختار مقاله پرداخت و گفت: چکیده، کلید واژه، مقدمه، بدنه، نتیجه گیری، منابع و ماخذ در نگارش و تدوین مقاله باید مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام پنام بیان کرد: اساتید پژوهش همواره در نحوه تنظیم و نوشتن چکیده، مقدمه، نتیجه‌گیری و محتوای تحقیق باید به طلاب آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی علامه حلی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب و ایجاد رقابت سالم علمی و پژوهشی است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات