۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۹۴۲
رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:

وجهه همت ملت و کارگزاران نظام باید «اقامه دین» باشد

وجهه همت ملت و کارگزاران نظام باید «اقامه دین» باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مفید گفت: وجهه همت ملت و مسؤولین باید اقامه دین باشد که در واقع اصلی‌ترین هدف از تحقق انقلاب و صدور بیانیه گام دوم همین موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سخنانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک موقعیت محسوب می شود و کشور ایران خاستگاه آن است.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه افزود: همانطور که ماه‌ها و مکان های مقدس اقتضائات خاص خود را دارند، انقلاب اسلامی نیز برای ملت ایران، امت اسلام و تمام بشریت اقتضائات خاصی را حاصل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور بیانیه گام دوم انقلاب اولاً برای حرکت به سمت اهداف میانی انقلاب اسلامی بود که عبارت از شکل‌دهی به دولت اسلامی پس از شکل گیری انقلاب است.

حجت الاسلام مفید بیان داشت: رشد و تعالی اقتضای انقلاب اسلامی حرکت به سمت کمال چه در حوزه فنی و چه در حوزه اجتماعی است.

وی ادامه داد: کمال انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب، رسیدن به دولت اسلامی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب آن را عنوان کرده است.

حجت‌الاسلام مفید گفت: دومین هدف مقام معظم رهبری از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، انتقال باورها، معارف، تجربیات و دستاوردهای بلند انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب به نسل های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: به زعم بنده هدف اصلی مقام معظم رهبری از صدور بیانیه گام دوم انقلاب حرکت جهشی به سمت اهداف باقی‌مانده از انقلاب اسلامی است که هدف میانی آن دولت سازی، سپس اصلاح سازی و در نهایت تمدن سازی اسلامی است.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه اظهار داشت: هدف دیگر نیز انتقال دستاوردها، تجربیات، معارف و آرمان های بلند انقلاب اسلامی به نسل فعلی و نسل‌های آتی است که این دو هدف وظایف بسیار سنگینی برای آحاد جامعه اسلامی، جریانات سیاسی و مسئولین تعریف می کند.

وی افزود: در این راستا اولین وظیفه فهم اقتضائات زمانه و اقتضائات موقعیت کشور و انقلاب است و اینکه تاکنون چه دستاوردهایی داشتیم و باید به سمت چه اهدافی حرکت کنیم و پس از آن برنامه ریزی برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب مهم است.

حجت الاسلام مفید گفت: مهمترین مرحله نیز اقدام برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است و آنچه در این خصوص مهم است توجه به اولویت ها است یعنی وقتی شرایط زمانه، موقعیت کشور، دستاوردها، آسیب‌ها و ... را شناختیم باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس اولویت بندی، شاخص اصلی توفیق در جهت تحقق اهداف بلند بیانیه گام دوم انقلاب است که این اولویت ها در بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب نیز آمده است.

حجت الاسلام مفید افزود: وجهه همت همه ملت و همه مسؤولین و کارگزاران باید اقامه دین باشد که در واقع اصلی‌ترین هدف از تحقق انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری همین موضوع است.

وی اظهار داشت: مساله دیگر آبادانی دنیای مردم توأم با آبادانی معنوی و اخلاقی است که اینجا مباحث فرهنگی و اقتصادی در اولویت قرار دارند.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه بیان داشت: یکی از چند عامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور مباحث فرهنگی است و همین مشکلات سبب شده در این حوزه دچار آسیب شویم.

وی عنوان کرد: امروز زیاده طلبی، حرص، مصرف زدگی، عدم پرداخت حقوق از سوی کسانی که حقوق عمومی مردم را در حوزه بیت المال باید پرداخت کنند‌، دست درازی به بیت المال و ... ریشه در مباحث فرهنگی دارد.

حجت الاسلام مفید در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اولویت اقتصادی از بعد درست برنامه ریزی کردن برای رسیدن به یک شرایط مناسب جهت توسعه مادی و ایجاد رفاه عمومی در زندگی مردم است که این مسئله بسیار حائز اهمیت است و نیاز به اقتصاد مقاومتی، تلاش مسئولین مردمی، پرهیز از اشرافی گری، کار جهادی، اصلاح قوانین و بروکراسی دست و پا گیر و ... دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات