۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۰۲۰۱۱

دیدار شاخه یوروبوهای جنبش اسلامی نیجریه با شیخ زکزاکی

دیدار شاخه یوروبوهای جنبش اسلامی نیجریه با شیخ زکزاکی
شیخ ابراهیم زکزاکی (ره) با نمایندگان مجمع یوروبوهای جنبش اسلامی در اقامتگاه خود در ابوجا دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رصد روزانه تحولات فعالیت های جنبش اسلامی در نیجریه، حاکی از آن است که هم تعداد دیدار ها و هم گروه های که با رهبر جنبش اسلامی نیجریه دیدار می کنند، متفاوت تر شده است.

ازسوی دیگر راهپیمائی ها و تجمعاتی نیز در زاریا، کانو و بائوچی در این مدت شاهد بودیم. به نظر می رسد افزایش تحرکات و فعالیت های این جنبش از سه دلیل عمده تبعیت داشته باشد:

1- فضای عمومی و کلی کشور نیجریه هرچه به انتخابات ریاست جمهوری در سال 2023 نزدیک می شود، بطور طبیعی این امکان را برای همه گروه ها، تشکل ها و نحله های و احزاب بیش از پیش فراهم می کند و این جنبش نیز از این امر مستثنی نیست.

2- با توجه به اینکه دولت فعلی به نوعی نمایندگی جامعه مسلمان را به یدک می کشد، بطور طبیعی دوست دارد، دولت آینده در دست مسلمانان باشد. به همین جهت، بطور غیر رسمی فضای فعالیت برای گروه های دینی را تاحدودی با رویکرد اغماض گونه پیگیری و هدایت می کند.

3- جنبش اسلامی بعد از آزادی شیخ زکزاکی رهبر این جنبش، انگیزه جدیدی را در خود احساس می کند و تلاش می کند حضور خود را در اذهان عمومی و طرفداران خود را بازسازی کند./۹۸۸

ارسال نظرات